English

رئیس شورای حل اختلاف کرمانشاه در پاسخ به موج؛

نبود زیرساخت‌های فرهنگی، عامل مهم زمان‌بری پرونده‌ها در شورای حل اختلاف است/ مشکلات خانوادگی در رأس پرونده‌های ارجاعی

جبار تجری وجود موارد قانونی و نبود زیرساخت‌های فرهنگی لازم در امور حقوقی را عامل مهم زمان‌بر بودن پرونده‌ها در شورای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: متأسفانه بیشترین پرونده‌های موجود در شورای حل اختلاف استان را مشکلات خانوادگی تشکیل می‌دهند.

نبود زیرساخت‌های فرهنگی، عامل مهم زمان‌بری پرونده‌ها در شورای حل اختلاف است/ مشکلات خانوادگی در رأس پرونده‌های ارجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس شورای حل اختلاف کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی بیشتر در اطلاع از امور حقوقی و قانونی برای شهروندان، ابراز داشت: متأسفانه به‌رغم تعدد بیشتر شعبه‌های شورای حل اختلاف در استان، روزبه‌روز شاهد افزایش پرونده‌های ناشی از اختلافات خانوادگی هستیم و این مشکل یک هشدار مهم برای جامعه تلقی می‌شود.

وی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با تأکید بر حرکت عملکردی شورای حل اختلاف به سمت کیفی سازی و چابک سازی، اظهار داشت: علاوه بر ساماندهی و کاهش شعبات از 160 شعبه به 155 واحد، با استفاده از حقوقدان و بازنشستگان خبره در امر قضاوت و بررسی مشکلات عمومی در شورای حل اختلاف سعی بر این مهم شده است که شعبات صلحی (سازش) و شعبات حکمی فعالیت چشم‌گیرتری داشته باشد.

ستاد تألیف قلوب موفق به سازش در 90 پرونده قتل شده است

رئیس شورای حل اختلاف کرمانشاه گفت: از سال 94 تاکنون 175 پرونده قتل در ستاد تألیف قلوب مورد پیگیری قرارگرفته که از این تعداد 90 پرونده به سازش منجر شده، 74 پرونده با رضایت خانواده‌های مقتول بوده و 16 مورد نیز به‌جای قصاص درخواست دیه داشته‌اند که البته همگی این پرونده‌ها با رویکرد قتل‌های غیرعمدی انتخاب و مورد پیگیری قرارگرفته است.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم تا در هر شعبه حداقل دو حقوقدان حضورداشته باشند به شکلی که در سال 96 در بین شوراهای حل اختلاف کشور ازنظر کیفیت آراء و نیز عدم نقض پرونده‌ها جزو استان‌های برتر کشور بوده‌ایم.

تجری بابیان این مطلب که کمتر از یک درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان نقض می‌شوند، اظهار داشت: در سال گذشته 81 هزار و 887 پرونده به شورای حل اختلاف کرمانشاه واردشده که از این تعداد 15 هزار و 19 فقره پرونده به مصالحه انجامیده و همچنین تعداد پرونده‌های ورودی به شعب سازشی استان 6836 پرونده بوده که 54 درصد این پرونده‌ها به سازش ختم شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه