English

اسدالله عباسی بیان کرد:

استعدادهای دانش‌آموزان در شورای آموزشی مدارس مشخص شود

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای جلوگیری از اعمال سلیقه باید استعدادهای دانش‌آموزان در شورای آموزشی مدارس مشخص شود.

استعدادهای دانش‌آموزان در شورای آموزشی مدارس مشخص شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، اسدالله عباسی با بیان اینکه توانایی معلمان بهترین شاخص برای شناسایی مهارت‌ها و استعداد دانش‌آموزان است، افزود: از آنجایی که معلمان در فرآیند رشد و پرورش دانش‌آموزان هستند و توان علمی، آموزشی و ذهنی دانش‌آموز را ارزیابی کرده‌اند می‌توانند افراد مناسبی برای تعیین استعداد دانش‌آموزان باشند اما باید به این نکته نیز توجه شود که تصمیم‌گیری در این خصوص نباید منوط به نظرات معلم باشد.

وی بیان کرد: تشخیص توان و استعداد دانش‌آموزان باید در شورای آموزشی مدارس و وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد در این شورا مدیر، معاون و معلم تربیتی و خود معلم دانش‌آموز حضور دارند یکی از راه‌های شناخت استعداد بچه‌ها استفاده از توانمندی و تجربه معلمان است.

استعدادهای دانش‌آموزان در شورای آموزشی مدارس مشخص شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اعمال سلیقه باید استعدادهای دانش‌آموزان در شورای آموزشی مدارس مشخص شود در این شورا جمعی متشکل از مدیر، معاون، معاون تربیتی و سایر معلمان می‌توانند در مورد نوع استعداد دانش‌آموزان تصمیم گیرند.

عباسی با بیان اینکه در طول زمان استعداد دانش‌آموزان مشخص می‌شود، ادامه داد: نمی‌توان با برگزاری آزمونی چند ساعته در حالی که وضعیت روحی و جسمی دانش آموز در آن روز مشخص نیست برای آینده او تصمیم‌گیری کرد.

برای اجرای طرح شهاب بین دانش‌آموزان باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی اطلاعات لازم را برای شناسایی استعداد در دانش آموزان در اختیار معلمان قرار داد.

عباسی با بیان اینکه برای اجرای طرح شهاب بین دانش‌آموزان باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود، گفت: اگرچه برای اجرایی شدن طرح شهاب باید بسترهای مناسب ایجاد شود اما تشخیص معلمان را می‌توان بهترین مسیر برای شناسایی و هدایت دانش‌آموزان تیزهوش و مستعد دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه