English

استاندار گیلان مطرح کرد:

آمادگی برای برگزاری سمپوزیوم هنرهای تجسمی و نمایشگاه دائمی/ضرورت انسجام تشکل‌های مختلف در حوزه هنرمندان

استاندار گیلان با اشاره به آمادگی برای برگزاری سمپوزیوم هنرهای تجسمی و نمایشگاه دائمی ارائه و فروش آثار اظهار کرد: در برگزاری نمایشگاه دائمی سازه‌های چوبی، گردشگری و سنتی که در ورودی شهر رشت در زمینی به مساحت هشت هکتار در حال احداث است می توان مجسمه‌های چوبی گیلان را به عنوان یک برند ارائه کرد.

آمادگی برای برگزاری سمپوزیوم هنرهای تجسمی و نمایشگاه دائمی/ضرورت انسجام تشکل‌های مختلف در حوزه هنرمندان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری غروب شنبه در نشست با هنرمندان و فرهیختگان استان با بیان اینکه دولتی شدن هنر منجر به آسیب این بخش می‌شود افزود: هرگاه مبالغ دولتی به عرصه هنر وارد شود دخالت‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: استقلال هنر زمینه پویایی، ابتکار و خلاقیت هنرمندان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تعریف اقتصاد خودگردان در برخی رشته‌های هنری سخت است اظهار داشت: وظیفه ما نسبت به هنرمندان این است که با حمایت‌هایی که استقلال آنان حفظ شود و در آینده استمرار داشته باشد انجام دهیم.

کمیته فرهنگ و هنر یکی از کمیته‌های 48 گانه استان

نماینده عالی دولت در گیلان کمیته فرهنگ و هنر را یکی از کمیته‌های 48 گانه استان عنوان کرد و افزود: در تشکیل این کمیته‌ها حضور نیمی از افراد آن از بخش غیردولتی خط قرمز ما بود تا آنان مطالب و مشکلات خود را بگویند و راهکار ارائه کنند.

وی با اشاره به وجود نارسایی‌ها در عرصه هنر افزود: وجود نارسایی نباید در بین هنرمندان ناامیدی ایجاد کند زیرا ناامیدی‌ها باعث ایجاد گسست اجتماعی می‌شود.

 سالاری با تأکید بر اینکه نباید ذوق، علاقه و هنر خلاقانه‌ هنرمندان کاهش پیدا کند گفت: هر مقداری که نا امیدی در میان هنرمندان اثر بگذارد به بخش‌های مختلف جامعه آسیب وارد می‌شود.

ضرورت انسجام تشکل‌های مختلف در حوزه هنرمندان

وی برضرورت انسجام تشکل‌های مختلف در حوزه هنرمندان تأکید و تصریح کرد: فعال شدن انجمن‌‌های هنری می‌تواند صدای هنرمندان را رساتر کند.

نشست با هنرمندان

وی افزود: باتوجه به احترامی که برای اصحاب قلم و اندیشه قائلم در سفرهای شهرستانی و مرکز استان برای دیدار پیشکسوتان این عرصه به منزلشان می‌روم.

استاندار گیلان حوزه تئاتر گیلان را برخوردار از یک قوت بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: با بهره‌برداری از تالار مرکزی رشت تا حدودی مشکل‌های موجود در بخش فضای برگزاری تئاتر برطرف می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در برگزاری مراسم از سوی هنرمندان در تالار مرکزی نباید برای آنان هزینه‌ای ایجاد شود گفت: هر اقدام قانونی که نیاز باشد تا باری از دوش اصحاب فرهنگ و هنر بردارم سپری می‌کنم.

 سالاری خاطر نشان کرد: به منظور حمایت از تئاتر گیلان و هنرمندان این عرصه شهرداران استان را برای برگزاری جشنواره‌های مختلف پای کار می‌آوریم.

وی از برگزاری نشست تخصصی در حوزه تئاتر در ماه جاری خبر داد و گفت: در این مسیر نیازمند ارائه پیشنهادهای سازنده از سوی هنرمندان این عرصه هستیم.

آمادگی برای برگزاری سمپوزیوم هنرهای تجسمی و نمایشگاه دائمی

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به آمادگی برای برگزاری سمپوزیوم هنرهای تجسمی و نمایشگاه دائمی ارائه و فروش آثار اظهار داشت: در برگزاری نمایشگاه دائمی سازه‌های چوبی، گردشگری و سنتی که در ورودی شهر رشت در زمینی به مساحت هشت هکتار در حال احداث است می توان مجسمه‌های چوبی گیلان را به عنوان یک برند ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت این نمایشگاه تا پایان ماه جاری به اتمام می‌رسد گفت: هنرهای تجسمی بر غنای این مجموعه و به اقتصاد این رشته هنری کمک می‌کند.

پیگیری‌هامبنی بر تأسیس بنیاد دکتر معین

استاندار گیلان به پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر تأسیس بنیاد دکتر معین اشاره و خاطر نشان کرد: اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری پیش نویس اساسنامه تشکیل این بنیاد را تهیه تا پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

در این نشست سه ساعته برخی از هنرمندان در رشته‌های مختلف به بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه