English

عالی پور مطرح کرد:

توجه به صنایع دستی در قم ضرورت دارد

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: بیش از 15 هزار نفر در قم می توانند از صنایع دستی کسب درامد کنند و این موضوع توجه به صنایع دستی را در قم چندین برابر می کند.

توجه به صنایع دستی در قم ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، یونس عالی پور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سالن همایش ونوس برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به گردشگری به عنوان یک صنعت پولساز، اظهار کرد:بیش از 15 هزار نفر در استان قم با صنایع دستی ارتباط دارند و از طریق آن کسب درآمد می کنند و این امر می طلبد تا اداره کل میراث فرهنگی برنامه ریزی مناسبی برای توسعه این موضوع و توجه به صنعت گردشگری مذهبی در قم داشته باشد.

 وی ادامه داد: سالیانه میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی به استان قم می‌آیند، اما ساختار اداره کل میراث فرهنگی متناسب با این وضعیت نیست، 40 درصد اقتصاد استان قم مرتبط با بخش‌های گردشگری و خدمات است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: هفته فرهنگی و اقتصادی استان اخیرا در شهر نبطیه در جنوب لبنان برگزار شد، یکی از پرطرفدارترین بخش‌ها در این هفته بخش گردشگری استان قم بود و نیاز به ساماندهی مطلوب در این خصوص داریم.

عالی پور، نقطه قوت استان قم را فعال بودن تشکل‌های خصوصی دانست و تصریح کرد: باید توانمندهای استان قم در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته شود، به دنبال برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی استان قم در 10 کشور دنیا تا دو سال آینده هستیم.

وی ادامه داد: سالیانه بیش از 20 میلیون زائر داخلی و خارجی به استان قم می‌آیند، باید کمک کنیم که امکانات استان در خدمت این زائران باشد، کارهای زیادی برای انجام در بخش گردشگری در استان قم وجود دارد، این استان دارای توانمندی برای برگزاری هفته‌های فرهنگی و اقتصادی در کشورهای مختلف است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در پایان خاطرنشان کرد: توقعات استاندار و معاونین او از اداره میراث فرهنگی زیاد است، این اداره ارتباط زیادی با معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری دارد، باید مدیرکل جدید اداره میراث فرهنگی به گونه ای عمل کند که عملکرد او قابل ارائه در عرصه بین المللی باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه