English

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس اظهار داشت:

حامیان ایتام و محسنین کمیته امداد در فارس و در ماه رمضان گل کاشتند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس اظهار داشت: با ثبت نام بیش از 10 هزار خیر در طرح ایتام و محسنین در فارس و در ماه رمضان، می توان گفت حامیان ایتام و محسنین مددجوی کمیته امداد در ماه رمضان امسال گل کاشتند.

حامیان ایتام و محسنین کمیته امداد در فارس و در ماه رمضان گل کاشتند

 

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محد بذرافشان گفت: در حال حاضر 26 هزار نفر از ایتام و فرزندان محسنین مددجو از حمایت‌های کمیته امداد فارس در قالب اهداء جهیزیه، درمان، مسکن، کمک‌هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و غیره بهره‌مند هستند که با ثبت نام بیش از 10 هزار خیر جدید در طرح ایتام و محسنین کمیته امداد در فارس و در ماه رمضان، می توان گفت حامیان ایتام و محسنین مددجوی کمیته امداد در ماه رمضان امسال گل کاشتند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان محسنین به دلیل ناتوانی اقتصادی خانواده، با توجه به از کارافتادگی سرپرست یا بد سرپرستی و جدایی والدین؛ در معرض آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی قرار دارند، افزود: بازماندن از تحصیل و ورود اجباری به عرصه‌های کار در سنین پایین از جمله مشکلاتی است که جامعه هدف با آن روبه‌رو هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس خاطرنشان ساخت: حامیان ایتام و محسنین می‌توانند کمک‌های خود را به‌صورت نقدی و غیر نقدی به ایتام و محسنین مددجوی موردحمایت کمیته امداد فارس اهدا کنند.

بذرافشان همچنین ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد حمایت نیکوکاران استان از ایتام و محسنین، تصریح کرد: با شفاف‌سازی عملکرد کمیته امداد و آشنایی مردم با چگونگی هزینه کرد مشارکت‌های مردمی، گرایش اقشار مختلف جامعه به حمایت مستقیم از ایتام و فرزندان نیازمندان افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: هم‌اکنون بیش از 15 هزار فرزند محسنین از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند و در این راستا طرح «محسنین» مربوط به کودکانی است که یا پدر و مادر از یکدیگر جداشده و در سرپرستی مادرشان قرار دارند و یا پدرشان در قید حیات بوده اما به دلیل بیماری قادر به تأمین معاش خانواده نیستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه تشخیص نیازمند بودن این خانواده‌ها توسط کارشناسان کمیته امداد انجام می‌شود، گفت:  هر یک از فرزندان ایتام یا محسنین دارای حساب و شناسه بانکی مخصوص به خود بوده که حامیان، کمک‌های نقدی خود را به‌صورت مستقیم به‌حساب این افراد واریز می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد فارس عنوان کرد: تقویت حس همدلی و همکاری در جامعه اسلامی، ترویج سنت حسنه احسان به همنوع، ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر و نیکوکار و  حفظ عزت‌نفس و کرامت انسانی ایتام و خانواده‌های آنان مهم‌ترین اهداف اجرای طرح محسنین است.

 بذرافشان ابراز داشت: ثبت‌نام جذب حامی به‌صورت تلفنی و حضوری در ادارات کمیته امداد استان انجام و علاقه‌مندان شرکت در این دو طرح می‌توانند از طریق سایت محسنین به آدرس http://mohsenin.ir/ ثبت‌نام کنند.

وی همچنین گفت: کمیته امداد استان فارس در سال گذشته مقام نخست جذب حامی برای ایتام و محسنین در کشور را به خود اختصاص داده و این روند با کمک خیران همچنان ادامه دارد.

بذرافشان ادامه داد: کمیته امداد استان فارس حدود 350 هزار مددجو زیر پوشش دارد و برنامه‌های مختلفی در طول سال برای توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی افراد تحت حمایت اجرا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه