English

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

آیت الله ایمانی هیچگاه از خاطر مؤمنین استان فارس خارج نمی شود/ ما در هر جایگاهی که هستیم دائماً مورد امتحان الهی قرار می گیریم

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اظهار داشت: ما در زندگی و در هر جایگاهی که هستیم و هر کاری که میکنیم تحت امتحان الهی قرار دارد که از خداوند می خواهم از این امتحانات سربلند بیرون بیاییم.

آیت الله ایمانی هیچگاه از خاطر مؤمنین استان فارس خارج نمی شود/ ما در هر جایگاهی که هستیم دائماً مورد امتحان الهی قرار می گیریم

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در «همایش فصلی ائمه جمعه و مسئولین ستادهای نماز جمعه استان فارس» به چهلمین روز ارتحال آیت الله ایمانی اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت الله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در فارس و امام جمعه سابق شیراز، تلاش ها و زحمات زیادی برای تعالی کلمه حق در این استان کشیدند و آثار نیکی را از خود به جای گذاشتند که هیچ گاه از خاطر مؤمنین خارج نخواهد شد و جای خالی ایشان واقعاً برای همه ما محسوس و ملموس است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از آیت الله سید احمد خاتمی و هیئت همراه و همچنین تشکر از حضور مسئولین ستادهای نماز جمعه و ائمه جمعه استان ابراز داشت: ما در زندگی و در هر جایگاهی که هستیم و هر کاری که میکنیم تحت امتحان الهی قرار دارد که از خداوند می خواهم از این امتحانات سربلند بیرون بیاییم.

نماینده ولی فقه در فارس با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ادامه داد: آزمون های الهی در زندگی از 5 حالت خارج نیست که در ظاهر دنیوی به صورت بازی، سرگرمی، زینت، تفاخر و یا تکاثر نمود پیدا می کند.

امام جمعه شیراز با بیان این که ظاهر دنیا همین نوع اعتبارات و قراردادهاست که خداوند متعال با این ها ما را امتحان می کند؛ تصریح کرد: اما باطن آن از دو حالت خارج نیست؛ یا رضوان الهی را در بر دارد و یا عذاب شدید را وعده می دهد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: امروز شاید کسی به همین کارهای ما کاری نداشته باشد و ممکن است ظاهر زیبای و رنگ و لعابی خاص داشته باشد اما در یوم الحساب و روز رستاخیز، این ظاهر و پست و مقام جایگاه اصلا مهم نیست و باید به رفتار خود توجه کنیم و ببینیم که آیا عملکردمان در همان ظواهر دنیا، موجب رضوان الهی است؟ یا عذاب شدید خداوند را در بر دارد؛ که البته آنجا نیز عدالت خداوند متعال باعث می شود که اعمال و عملکرد ظاهری مان در دنیا را با ترازوی نیت مان محاسبه می کند تا ببیند که آیا فلان کارها را برای چه کسی و با چه انگیزه ای انجام داده ایم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم که در آن روز  ما رنگ زردی نداشته باشیم و کارهایمان مورد رضای خداوند قرار گرفته و موجبات مغفرت حق تعالی را فراهم نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی