English

سرگروه آموزشی مشاوران آموزش و پرورش استان گیلان:

خدمات مشاوره ای در ۱۱ مرکز مشاوره مناطق استان در ایام تابستان فعال هستند

سرگروه آموزشی مشاوران آموزش و پرورش استان گیلان گفت: خدمات مشاوره ای در ۱۱ مرکز مشاوره مناطق استان بخشی از فعالیت های مشاوران در ایام تابستان برای دانش آموزان است.

خدمات مشاوره ای در 11 مرکز مشاوره مناطق استان در ایام تابستان فعال هستند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مجید فرختار با اشاره به وظایف سنگین مشاوران در تعلیم و تربیت دانش آموزان گفت: اضطراب، افسردگی، رفتارهای نابهنجار، مشکلات تحصیلی و سوء مصرف مواد مخدر از مهم ترین مشکلات اجتماعی دانش آموزان است.

مشکلات دانش آموزان زنجیره ای از عوامل فردی و اجتماعی است

وی افزود: مشکلات دانش آموزان زنجیره ای از عوامل فردی و اجتماعی است که نیازمند برنامه ریزی جامع نگر، توجه به استعدادهای دانش آموزان و وضعیت ساختاری خانواده ها و سایر متغیرهای محیطی است.

حضور مشاوران درمدارس در دو هفته اول تیرماه پس از اتمام امتحانات خرداد ماه

سرگروه آموزشی مشاوران آموزش و پرورش استان گیلان در زمینه هدایت تحصیلی گفت: در دو هفته اول تیرماه پس از اتمام امتحانات خرداد ماه مشاوران مدارس متوسطه ضمن حضور درمدارس براساس فرم های هدایت تحصیلی با تشکیل جلسات مشاوره ای راهنمایی لازم  را برای انتخاب رشته  برای دانش آموزان پایه نهم و اولیای  آنان جهت ثبت نام در پایه  دهم درمدارس  تشکیل می دهند، همچنین  راهنمایی و مشاوره برای دانش آموزان پایه نهم  متقاضی تعیین  رشته مجدد و نیز برای دانش آموزان پایه دهم متقاضیان تغییر رشته  مدارس ارایه مشاور تحصیلی می دهند.

فرختار خدمات مشاوره ای در  ۱۱ مرکز مشاوره مناطق استان در ایام تابستان را بخشی از فعالیت های مشاوران  برای دانش آموزان  ذکر کرد.

معلم نمونه کشوری استان گیلان با اشاره به در پیش بودن آزمون کنکور سراسری در تیر ماه گفت:  از نیمه دوم مردادماه درسطح شهرستان، مناطق و نواحی استان گیلان مراکز انتخاب رشته کنکور با حضور مشاوران مجرب برای راهنمایی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی دایر می شود.

سرگروه آموزشی مشاوران آموزش و پرورش استان گیلان گفت: 254 مشاور زن و 185 مشاور مرد در زمینه هدایت تحصیلی، مراکز خدمات مشاوره ای و انتخاب رشته داوطلبان کنکور را به عهده دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه