English

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

جاذبه های علمی و معنوی شیراز می تواند جهان را به خود معطوف کند/ طلاب و روحانیون باید پیام تشیع را به دنیا برسانند

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد: جاذبه های علمی و معنوی شیراز از می‌تواند جهان را به خود معطوف کند زیرا نگاه به شیراز یعنی نگاه و توجه به مذهب حقه شیعه جعفری لذا روحانیون وظیفه دارند به این زمینه ورود کنند.

جاذبه های علمی و معنوی شیراز می تواند جهان را به خود معطوف کند/ طلاب و روحانیون باید پیام تشیع را به دنیا برسانند

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه منصوریه شیراز تأکید کرد: جاذبه های علمی و معنوی شیراز از می‌تواند جهان را به خود معطوف کند زیرا نگاه به شیراز یعنی نگاه و توجه به مذهب حقه شیعه جعفری لذا روحانیون وظیفه دارند به این زمینه ورود کنند.

وی خبر داد: دانشگاه «جامعه‌المصطفی» به زودی در شیراز راه اندازی می شود که با توجه به ظرفیت موجود گردشگری خارجی بسیار تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: دانشگاه جامعه‌المصطفی تاکنون موفق شده ۲۵ هزار نفر را از دیگر کشورها جذب نماید که  با برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است شعبه‌ای از این دانشگاه بزرگ و تأثیرگذار نیز در شیراز راه‌اندازی شود.

دژکام ابراز داشت: فراوانی جاذبه های گردشگری دینی و تاریخی شیراز و استان فارس می‌تواند در جذب این دانشگاه مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: سالانه ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی به شیراز سفر می‌کنند که باید از این ظرفیت برای صدور پیام دینی به کل جهان از طریق گردشگران استفاده شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر بتوانیم جنبه های زیارتی شیراز را تقویت کنیم و این ظرفیت را قدر بدانیم، می‌توانیم نگاه جهان را به شیراز معطوف کنیم.

دژکام خطاب به طلاب نیز گفت: طلاب و روحانیون نباید خودشان را به آنچه متداول است، محدود کنند بلکه باید در سطوح بالاتری، پیام تشیع و ظهور را به دنیا مخابره کنند.

وی ادامه داد: حوزه شیراز همواره در فقاهت و علم کلام در اوج بوده است و امروز نیز باید حوزه شیراز به فلسفه و کلام هم به صورت ویژه بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه