English

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس:

صنعت مرغداری هرمزگان در حال نابودی است/ کشاورزان دلشان خون است

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان دلشان خون است وقتی می‌بینیم روند صدور مجوزها با تاخیرهای بعضا هشت ساله انجام می‌شود این دیگر اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیست بلکه انگیزه‌زدایی است.

صنعت مرغداری هرمزگان در حال نابودی است/ کشاورزان دلشان خون است

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر شریفی در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی هرمزگان، افزود: با وجود مشکلات ریز و درشت در عرصه کشاورزی باید بگوییم زمان گفتار درمانی بسر آمده و باید وارد حوزه عملیاتی بشویم.

وی افزود: کشاورزان دلشان خون است وقتی می‌بینیم روند صدور مجوزها با تاخیرهای بعضا هشت ساله انجام می‌شود این دیگر اشتغال‌زایی و کارآفرینی نیست بلکه انگیزه‌زدایی است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس بیان کرد: در حوزه مرغداری و طیور هرمزگان قطب تولید گوشت سفید می باشد بنابراین نیازمند نگاه ویژه و خاصی است تا بتواند در این مسیر همچنان پیشرو و تولیدکننده باشد، اما می‌بینیم تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک سپه در اختیار مرغداران قرار داده شد مطابق نظام‌نامه نبود.

شریفی ادامه داد: این تسهیلات برای مناطق کمتر توسعه یافته در نظر گرفته شده و طبق نظام‌نامه صندوق بایستی 10 ساله، با سود 8 درصد و جریمه تاخیر 10 درصد پیش‌بینی شده اما متاسفانه امروز برخلاف نظام‌نامه، اقساط را 5ساله، سود را 7درصد و جریمه تاخیر را 32درصد به این قشر تولید کننده تحمیل کردند.

وی خاطرنشان کرد: این رویه یعنی نابود کردن صنعت مرغداری در استان، کما این که نابود شده و هرمزگان که روزگاری  قطب تولید گوشت سفید بود و در بستک سالانه 50هزارتن تولید گوشت سفید داشتیم اما امروز ببینید این صنعت و سرمایه‌گذاران آن به چه روزی افتاده‌اند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس اضافه کرد: کشاورزان و تولیدکنندگان  نیاز به پشتیبانی و حمایت دارند تا مسئولان امر از آنها حمایت کنند، ای کاش مسئولان این جا حضور داشتند و پای درد و دل دل کشاورزان می‌نشستند تا ببیند  که دل‌شان خون است.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم مشکل چیست اما چه زمانی باید حل شود مشخص نیست، مشکلاتی که با اندکی نگاه عمیق‌تر و عملیاتی‌تر می‌توان به راحتی رفع و رجوعش شود.

شریفی اضافه کرد: باور کنید امروز بروکراسی اداری کمر کشاورزان را خم کرده است، بستک قطب تولید گوشت سفید هرمزگان است، اما تولیدکنندگان مرغ با مشکلات زیادی روبرو شده‌اند که نیازمند مساعت‌های لازم دولت و مسئولان است تا بتوانیم چرخ تولید و اشتغال را فعال نگه داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی