English

استاندار گیلان مطرح کرد:

ضرورت تدوین چارچوب و دستورالعمل مناسب برای برداشت مصالح از رودخانه های استان

استاندار گیلان در کارگروه احیاء و لایروبی آب بندان ها و رودخانه های استان تدوین چارچوب و دستورالعمل مناسب و کاربردی در زمینه نحوه برداشت مصالح از رودخانه های استان را مهم و ضروری عنوان کرد.

ضرورت تدوین چارچوب و دستورالعمل مناسب برای برداشت مصالح از رودخانه های استان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری در این نشست که در محل دفتر استاندار برگزار شد،  با اشاره به لزوم تدوین کتابچه ای از سوی سازمان آب منطقه ای استان جهت شناسایی رودخانه هایی که امکان برداشت مصالح شن و ماسه از آن ها میسر است، تاکید کرد: نحوه و میزان برداشت شن و ماسه از رودخانه های قابل برداشت استان به دقت مدیریت و از هدر رفت منابع جلوگیری شود.

سالاری تدوین چارچوب و دستورالعمل مناسب و کاربردی در زمینه نحوه برداشت مصالح از رودخانه های استان را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: باید با برآورد دقیق حجم مصالح مصرفی در پروژه های عمرانی استان با برگزاری نشستی با حضور تولید کنندگان و مصرف کنندگان، چارچوب و ضوابط اجرایی در این بخش بصورت کاربردی تدوین گردد.

اهمیت اجرای لایروبی و احیای آب بندان ها در تامین آب اراضی کشاورزی استان

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت اجرای لایروبی و احیای آب بندان ها در تامین آب اراضی کشاورزی استان تصریح کرد: باید با ساز و کار دقیق و شفاف در جهت لایروبی و احیاء آب بندان ها گام برداریم.

کارگروه احیای اب بندان ها

نماینده عالی دولت در استان همچنین احیاء و لایروبی آب بندان ها را علاوه بر افزایش ذخیره سازی منابع آبی، فرصتی برای توسعه فعالیت های اقتصادی و گردشگری استان برشمرد و افزود:  پرورش پرندگان، آبزی پروری و فعالیت های گردشگری از جمله طرح هایی به شمار می رود که می توان علاوه بر ذخیره سازی منابع آبی، در آب بندان ها اجرا کرد.

سالاری بر ضرورت تدوین ضوابط صحیح و اصولی و صرف هزینه و زمان کمتر به منظور لایروبی و احیاء آب بندان های استان تاکید کرد و افزود: باید با تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران ذیربط با ایجاد سازو کار و چارچوب مناسب، لایروبی آب بندانها انجام پذیرد.

در این نشست هر یک از اعضاء به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم درهر بخش اتخاذ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه