English

معاون استاندار هرمزگان خبر داد؛

افتتاح بازارچه ملوانی بندر کرگان بعد از ماه مبارک رمضان

فرماندار ویژه میناب گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا بعد از ماه مبارک رمضان بازارچه ملوانی دوم در بندر کرگان افتتاح خواهد شد.

افتتاح بازارچه ملوانی بندر کرگان بعد از ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ابوذر مهدی نخعی در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی گفت: تصویب آیین‌نامه حمایت از ملوانان و بار ملوانی برای شناورهای زیر 500 تن توسط هیئت محترم وزیران از اتفاق‌های خوب در سال گذشته بود.

وی افزود: مواردی در این آیین‌نامه با قوانین موجود مغایرت داشت اما با همکاری ملوانان، مجموعه استانداری، مسئولین استانی و شهرستان میناب مدلی قانونی تعریف و بر اساس آن بازارچه‌ی ملوانی تیاب احداث شد که در حال حاضر مشغول فعالیت است.

معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه بازارچه ملوانی تیاب با استفاده از ظرفیت‌های خوبی فعال‌شده است، عنوان داشت: امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بتوانیم پس از ماه مبارک رمضان بازارچه ملوانی دوم را در بندر کرگان افتتاح کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از قدیم‌الایام زندگی ساحل‌نشینان با صیادی و ملوانی عجین بوده گفت: درگذشته این‌گونه تجارت‌ها بعضاً به شکل ساماندهی نشده و غیرقانونی انجام می‌گرفت که باعث بروز مشکلاتی برای ساکنین نوار مرزی می‌شد.

مرتضی مدنی اظهار امیدواری کرد: با اصلاحیه جدید آیین‌نامه ملوانی از مشکلات و دغدغه‌های ملوانان کاسته شود و ازاین‌پس شاهد تجارتی قانون‌مند باشیم.

وی با بیان اینکه ازاین‌پس نباید کالاهای ملوانی مورد تعرض دستگاه‌های کاشف قرار گیرند، تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد با کالاهایی که به شکل قانونی توسط ملوانان و در چهارچوب آیین‌نامه هیئت محترم وزیران واردشده است برخورد صورت گیرد و باعث تشکیل پرونده شود.

وی اظهار داشت: موفقیت این دستورالعمل درگرو اجرای آن توسط ملوانان است واردات کالا خارج از این چهارچوب غیرقانونی است و با شدت بیشتری نسبت به گذشته با آن برخورد خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه