English

استاندار گیلان تاکید کرد:

پرهیز از کاغذبازی های اداری در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت جذب اعتبارات در حوزه اشتغال روستایی گفت: پرداخت این تسهیلات درگیر کاغذبازی اداری نشود.

پرهیز از کاغذبازی های اداری در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  مصطفی سالاری عصر امروز در نشست کارگروه اشتغال روستایی با تقدیر از برخی مدیران کل به منظور انسجام و تداوم سفرهای شهرستانی اظهار داشت: این سفرها که با هدف رفع موانع موجود در سراسر استان به ویژه اشتغال صورت می گیرد بازخوردهای خوبی را نشان داده است.

لزوم پیگیری مصوبات نشست های شهرستانی تا رسیدن به نتیجه مطلوب

وی بر لزوم پیگیری مصوبات نشست های شهرستانی تا رسیدن به نتیجه مطلوب  تاکید کرد و افزود: گیلان از ظرفیت های خوبی برای جذب اعتبار اشتغال روستایی برخوردار است.

سالاری تصریح کرد: در تخصیص وام اشتغال روستایی باید دقت و نظارت کافی صورت گیرد تا از انحراف آن جلوگیری شود. 

نماینده عالی دولت گفت: این وام های ارزان قیمت نباید همچون قرض الحسنه برای روستائیان تلقی شود زیرا علاوه بر ایجاد نشدن اشتغال، افزایش بدهی روستائیان و مشکلاتی برای دولت، سیستم قضایی و خانواده ها را فراهم می کند.

وی با اشاره به وعده دولت برای اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار ملی به گیلان در صورت جذب کامل تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد: اگر نتوانیم سهم تسهیلات اشتغالزایی را به صورت کامل جذب نماییم، دریافت اعتبار اعلام شده نیز امکان پذیر نیست.

توسعه گردشگری به ویژه بوم گردی

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به توسعه گردشگری به ویژه بوم گردی تصریح نمود: روند کار در این بخش رضایت بخش نیست و با هدف گذاری انجام شده به میزان ۵ هزار واحد بوم گردی فاصله بسیاری دارد.

وی خواستار شتاب بخشیدن در ارائه طرح های گردشگری گیلان شد و: لازم است تا اولویتها را هدف گذاری کرده و با بهره گیری از ظرفیت دهیاری ها و بدون انتظار از ورود سرمایه گذار تحقق اهدافمان را تسریع کنیم.

پرهیز از کاغذبازی های اداری در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی

سالاری با تاکید بر ضرورت هم افزایی و تلاشی جدی تر در تحقق اهداف تعیین شده ، خواستار پرهیز از کاغذبازی های اداری در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی روستایی شد و گفت: اینگونه فعالیت ها موجب تحمیل هزینه های اضافه بر مردم می شود.

وی با ابراز نارضایتی از نحوه اجرای فعالیت از سوی کارگزار افزود: مصوبات کارگروه اشتغال روستایی با بهره گیری از خرد جمعی تصویب شده و باید مبنای عمل قرار گیرد و اجرای هر اقدامی که برخلاف تصمیم کارگروه باشد پذیرفته نیست.

سالاری خواستار تسهیل شرایط بانک ها برای پرداخت وام به روستائیان شد و برگزاری دوره های آموزشی برای جذب هرچه بیشتر تسهیلات اشتغال روستایی را یک ضرورت خواند.

برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره کارآفرینی برای روستاییان

نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: برگزاری دوره های آموزشی و مشاوره کارآفرینی برای روستاییان موجب افزایش اثرگذاری فعالیت های آنان می شود و در بهره برداری مطلوب از اعتبار دریافتی و توسعه اشتغال پایدار نقش مهمی را ایفا می نماید.

استاندار گیلان تاکید کرد: اگر در جذب اعتبارات عملکرد خوبی نداشته باشیم سهم گیلان به دیگر استان ها واگذار می شود، لذا باید ورودی پرونده های اشتغالزایی به دبیرخانه این طرح را افزایش داده تا در صورت عدم تائید هر طرح، جایگزین آن معرفی شود.

وی تصریح کرد: اگر سرمایه گذاران قوی را به فعالیت در گیلان ترغیب نماییم در یکسال آینده نرخ بیکاری استان به ۵ درصد کاهش می یابد.

سالاری در پایان اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده در خصوص تسهیلات اشتغال زایی را یک امر مهم خواند و یادآور شد: در این حوزه نیازمند توجه ویژه همه مسئولان تا رسیدن به جایگاه مطلوب هستیم.

منابع اشتغال روستایی و عشایری با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق اعطا می شود. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس http://kara.mcls.gov.ir  مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه