English

استاندار گیلان در دیدار با معاون وزیر جهادکشاورزی بیان کرد:

تولید سنتی محصول چای یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران /در زنجیره تولید چای باید به صورت علمی حرکت کنیم

استاندار گیلان تولید سنتی محصول چای را یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران دانست و افزود: وجود یک مرکز مطالعاتی قوی در گیلان برای بررسی نوع ارقام و ارائه برنامه مدون در مسیر بهسازی و بهزراعی محصول چای ضروری است

تولید سنتی محصول چای  یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران /در زنجیره تولید چای باید به صورت علمی حرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری امروز در دیدار با معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی با اشاره به لزوم اقدامات اساسی در حوزه چای افزود: در سال حدود 150 میلیارد تومان به صورت بلاعوض به چایکاران پرداخت می شود اما به دلیل نبود درآمد کافی رضایت کامل در بین چایکاران وجود ندارد.

وی تولید سنتی محصول چای را یکی از دلایل کمبود درآمد چایکاران دانست و افزود: وجود یک مرکز مطالعاتی قوی در گیلان برای بررسی نوع ارقام و ارائه برنامه مدون در مسیر بهسازی و بهزراعی محصول چای ضروری است تا هر اقدامی به صورت هدفمند انجام و درآمد چایکاران از این طریق افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تمرکز بر برندسازی و تنوع در بسته بندی محصولات برنج در سال‌ زراعی جاری اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مردم گیلان در موضوعات اجتماعی همراهی بسیار خوبی دارند که می توان از این ظرفیت کمال بهره را در هدایت به سمت تنوع در تولیدات و افزایش درآمد کشاورزان ببریم.

وی اظهار داشت: در این مسیر سازمان‌های مردم نهاد نیز به عنوان یک بازوی اجتماعی توانمند می توانند ما را همراهی کنند.

استاندار گیلان گفت: در تشکیل کمیته چای استان نیز تلاش ما بر استفاده از خردجمعی و حضور بخش‌های دولتی، خصوصی و تشکل‌های صنفی بوده تا علاوه بر ایجاد یک شبکه قوی تصمیم‌های موثری برای تولید بهتر این محصول و فروش آن گرفته شود.

دیداراستاندار گیلان- با معاون وزیر

باید تلاش کنیم تا یک سبد تولید متنوع برای کشاورزان درنظر گرفته شود

در این دیدار معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی با اشاره به اینکه بیشتر چایکاران به صورت تک محصولی فعالیت دارند گفت: باید تلاش کنیم تا یک سبد تولید متنوع برای کشاورزان بویژه چایکاران گیلانی درنظر گرفته شود تا افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد.

محمدعلی طهماسبی به وجود استعداد و زمینه تنوع در تولید محصولات مختلف در کشاورزان گیلانی اشاره کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت کارآفرینان برجسته کشور در این بخش می توانیم مردم را به تولید همزمان چند محصول ترغیب کنیم.

در پایان این دیدار حبیب جهانساز به عنوان رییس سازمان چای کشور معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی