English

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

۹ درصد زنان تحت پوشش کمیته امداد را زنان طلاق تشکیل می دهد

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۹ درصد زنان تحت پوشش کمیته امداد استان را زنان طلاق تشکیل می دهد که متاسفانه اعتیاد یکی از عوامل طلاق محسوب می شودو خانواده های شمار زیادی از افرادی که به دلیل استعمال مواد مخدر اسیر بند می‌شوند به کمیته امداد مراجعه می‌‌کنند .

9 درصد زنان تحت پوشش کمیته امداد را زنان طلاق تشکیل می دهد

محمد کلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز با بیان این‌که ورودی مددجویان کمیته امداد از کانال آسیب های اجتماعی افزایش یافته است، افزود: ما باید از روش های سنتی به سمت مدرن پیش برویم و از کارشناسان حرفه ای و با تحصیلات عالی استفاده کنیم، کمیته امداد در بدنه ی خود از نیروهای جوان با رشته های تحصیلی مرتبط و عالی استفاده می‌کند. 

  
وی با انتقاد از افرادی که به شیک بودن ساختمان کمیته امداد استان ایراد می گیرند، افزود: از این افراد درخواست می کنم با مراجعه به ساختمان امداد استان، از نزدیک خدمات امداد به مددجویان در این ساختمان را مشاهده کنند، طبقه های این ساختمان از سالن ورزشی، کانون، مهدکودک و سالن غذاخوری و ....  تشکیل شده و همواره در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

بسترهای لازم برای صدقات الکترونیکی در استان فراهم شده است

  
وی در خصوص صدقات الکترونیکی، با بیان این‌که ما تمایل داریم مردم به سمت صدقات الکترونیک سوق یابند، افزود:  از مزیت های صدقات الکترونیکی می‌توان به کاهش هزینه جمع آوری صدقات و افزایش اعتماد عمومی اشاره کرد و همچنین به دلیل تحولات اقتصادی بهتر است صدقات الکترونیکی به جای پول نقد جایگزین شود. 
کلامی  
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: در استان ما با تلاش های کمیته امداد بسترهای لازم برای صدقات الکترونیکی فراهم شده اما هنوز فضای فرهنگی در استان برای آن آماده نشده است در حالی که در اصفهان ۳۰ درصد صدقات به صورت الکترونیکی انجام می شود. 
  
وی با بیان این‌که سال گذشته کمک های مردمی به امداد استان افزایش یافت، افزود: سال گذشته طبق سیاست گذاری برای ایتام، ۱۸ میلیارد و 500 میلیون تومان کمک مردمی پیش بینی کرده بودیم ولی این رقم به دلیل افزایش اعتماد عمومی به ۲۴ میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافت. 
  
وی خاطرنشان کرد: در جشن‌نیکوکاری سال گذشته، ۳۴ درصد رشد نقدی داشتیم و استان ما بعد از تهران از لحاظ درآمد رتبه ی دوم را به خود اختصاص داد. 
  
کلامی با بیان این‌که کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه ی اشتغال اقدامات زیادی برای مددجویان انجام داده است، افزود: با توجه به این‌که ۷۲ درصد از مددجویان کمیته امداد را قشر زنان تشکیل می‌دهد؛ بر همین اساس اکثر افراد را به سمت مشاغل خانگی سوق داده ایم و در حال حاضر با دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز تفاهم‌نامه ای جهت آموزش کمک پرستار سالمندان امضا کرده ایم چرا که استان ما جزو پنجمین استان سالمند کشور است و نیازمند آموزش پرستاران زیادی جهت پرستاری از سالمندان در منزل است. 
  
وی بیان کرد: با اداره کل آموزش و پرورش استان نیز تفاهم نامه امضا کرده ایم تا با ارائه ی وام، برای زنان مددجو، خودروی لازم جهت ارائه خدمات سرویس مدارس دخترانه تامین شود با این روش امنیت اجتماعی ارتقا یافته و اشتغال برای زنان تحت پوشش کمیته امداد نیز ایجاد می‌شود، همچنین با شرکت تراکتور سازی جهت تهیه تمامی لباس‌های پرسنل آن توسط زنان کمیته امداد، تفاهم نامه امضا خواهیم کرد که در این راستا برای دوهزار نفر شغل ایجاد می شود. 
 

20 درصد مشاغل کوچک استان را کمیته امداد ایجاد کرده است

 
مدیرکل کمیته امداد استان در خاتمه با بیان این‌که سال گذشته ۲۰ درصد مشاغل کوچک استان را کمیته امداد ایجاد کرده است، گفت: کمیته امداد امام خمینی استان هشت هزار و  ۲۰۰ شغل را به تنهایی در استان ایجاد کرد که این اتفاقی بی نظیر در استان بود. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه