English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

پخش موسیقی در رستوران‌ها با مجوز ارشاد مانعی ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: پخش موسیقی در رستوران‌ها مانعی نداشته و این اقدام باید با مجوز ارشاد انجام شود، از این رو رستوران‌هایی که مجوز ندارند نباید موسیقی اجرا کنند. بقیه در چارچوب قانون می‌توانند با کسب مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موسیقی اجرا کنند.

 پخش موسیقی در رستوران‌ها با مجوز ارشاد مانعی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، محمد محمدپور در جلسه ستاد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تبریز 2018  طی سخنانی اظهار کرد: تاکنون در راستای رویداد تبریز 2018،  حدود19 عنوان برنامه فرهنگی و هنری اجرا شده که شش مورد آن مصوب شده و  ۳۱ عنوان برنامه نیز در ادامه برگزار می‌شود که ۱۱ مورد آن مصوب بوده و بقیه پیشنهادی است.

وی با بیان این‌که در مجموع 50 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در راستای میزبانی تبریز 2018 برگزار می‌شود، گفت: برنامه‌های سینمایی، هنرهای تجسمی، تکریم هنرمندان، فرهنگی، رسانه‌ای و قرآن و عترت و... از جمله‌ این برنامه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر این‌که برگزاری هفته فیلم اروپایی با حضور هشت کشور اروپایی از جمله برنامه‌های فرهنگی در راستای تبریز 2018 بوده، گفت: در این هفته فیلم، آثار سینمایی کوتاه، بلند و مستند با حضور کارگردانان و نمایندگان فیلم‌های اروپایی در تبریز اکران شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مستند با پیشتازی شهرداری تبریز در میزبانی تبریز 2018 نیز گفت: همزمان با این جشنواره، خانه مستند تبریز نیز راه‌اندازی شد.

در راستای تبریز 2018،  حدود۲۰ سالن سینمایی دیگر به فضای سینمایی استان اضافه می شود

وی با بیان این‌که نخستین جشنواره فیلم تبریز که در سال ۹۶ کلید خورده است در سال‌جاری نیز برگزار شده و محور توجه خود را بر شهر تبریز معطوف خواهد کرد، متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود که در راستای تبریز 2018،  حدود۲۰ سالن سینمایی دیگر به فضای سینمایی استان اضافه شود.

محمدپور

محمدپور به برگزاری اکسپوی هنری تبریز نیز اشاره کرد و افزود: اکسپوی تبریز دومین دوره‌ی برگزاری خود را نیز پشت سر گذاشته و ما در برنامه داریم که این نمایشگاه در تبریز تداوم داشته و حتی به منطقه آزاد ارس نیز تسری داده شود.

وی برگزاری اولین جشنواره دفاع، مقاومت و حماسه، حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، برگزاری جشنواره شعر فجر، برگزاری تور خبرنگاران خارجی، اختتامیه جشنواره رسانه های دیجیتال، جشنواره ترنم آسمانی و... را از جمله رویدادهای فرهنگی و هنری اجرا شده در راستای تبریز 2018 دانست.

«جشنواره ترنم آسمانی» در سطح کشورهای اسلامی برگزار می شود

محمدپور در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در سال ۲۰۱۸ به مناسبت میزبانی تبریز برای کشورهای اسلامی، جشنواره ترنم آسمانی در سطح جهان اسلام و با کیفیت و کمیت بالایی برگزار خواهد شد.

 
وی به برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل در راستای تبریز 2018 نیز اشاره کرد و یادآور شد: بهسازی و تجهیز مقبرة الاشعرا از جمله این برنامه ها بوده و مطالعات در هسته‌ی مرکزی آن شروع شده است. تجهیز و بهسازی تئاتر شهر، خانه هنر و موزه کاریکاتور را نیز در برنامه داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به برگزاری جشنواره بین المللی موسیقی و تئاتر فجر و همچنین جشنواره موسیقی عاشیقلار در سطح کشورهای منطقه در تبریز 2018 نیز اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه