English

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

مشکلات حوزه آب اصفهان را نباید سیاسی کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات حوزه آب اصفهان را نباید سیاسی کنیم زیرا سیاسی شدن این موضوع موجب می شود تا مشکلات آب استان نه تنها حل نشود بلکه افزایش یابد.

مشکلات حوزه آب اصفهان را نباید سیاسی کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از اصفهان، حمیدرضا فولادگر در نشست خبری  با اصحاب رسانه اظهار داشت: در بحث آب موضوع را  نباید سیاسی و جناحی  کنیم زیرا سیاسی شدن این موضوع موجب می شود تا مشکلات آب این خطه نه تنها حل نشود بلکه افزایش نیزیابد.

وی افزود: موضوع انتقال آب اصفهان به یزد در دولت آقای هاشمی شکل گرفت و ایشان این کار را مشروط به بهره برداری از تونل سوم کوهرنگ دانستند.

فولادگر بیان کرد: در دولت اصلاحات این طرح بدون استفاده از تونل سوم و نه تنها برای شرب بلکه برای شرب و صنعت مورد استفاده قرار گرفت.

وی ادامه داد: 60 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی که با مشورت نمایندگان مجلس توزیع می شود به تونل و سد سوم کوهرنگ  تخصیص می یابد.

نماینده مردم اصفهان گفت: دولت نیز 60 میلیارد تومان برای این طرح تخصیص داده و شرکت فولاد مبارکه نیز برای مشارکت در اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده است که براساس قول مجریان این طرح، امیدواریم سد کوهرنگ تا سال 1399 به بهره برداری برسد.

اصفهان- دکتر فولادگر

وی درباره انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی اصفهان از جمله اصفهان اظهار کرد: اجرای این طرح طی سال های اخیر آغاز شده و طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فولادگر افزود: اجرای این طرح برای صنعت توجیه اقتصادی دارد اما برای تامین آب شرب سودی ندارد و دولت باید برای بهره برداری از این طرح یارانه پرداخت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بحران آب در فلات مرکزی ایران بویژه اصفهان در آینده نزدیک مشکلات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی را بوجود خواهد آورد از دولت خواست تا برای تکمیل و بهره برداری از طرح های آبی در این استان مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی را دریافت کند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه بحران آب در فلات مرکزی ایران بویژه اصفهان گفت: همانگونه که دولت برای دریافت مجوز برداشت از صندوق توسعه ملی جهت طرح های آبی و عمرانی استان های خوزستان، ارومیه تلاش کرده است انتظار داریم برای اصفهان نیز این تلاش ها را انجام دهند زیرا فلات مرکزی ایران ارزش آن را دارد که برای حل مشکلات خود از صندوق توسعه ملی استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه