English

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان فارس تأکید کرد:

صدقات مردمی به خارج از کشور ارسال نمی شود/شایعات ارسال کمک های صدقات و انفاق مردم به خارج از کشور کذب محض است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با بیان اینکه صدقات و انفاق هر شهرستان یا بخش، به صورت صد در صدی در همان منطقه هزینه می‌شود تأکید کرد: طبیعی است که صدقات مردمی به هیچ عنوان به شهرستان یا استان دیگر و یا خارج از کشور ارسال نمی شود.

صدقات مردمی به خارج از کشور ارسال نمی شود/شایعات ارسال کمک های صدقات و انفاق مردم به خارج از کشور کذب محض است

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محمد بذرافشان امشب شانزدهم خرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صدقات و انفاق هر شهرستان یا بخش، به صورت صد در صدی در همان منطقه هزینه می‌شود تأکید کرد: طبیعی است که صدقات مردمی به هیچ عنوان به شهرستان یا استان دیگر و یا خارج از کشور ارسال نمی شود.

وی در خصوص کمک‌ های ارسالی از طرف کمیته امداد امام خمینی(ره) به یمن و لبنان و دیگر کشورهای مظلوم دنیا گفت: صدقات مردم به هیچ وجه به کشورهای دیگر ارسال نمی شود بلکه همیشه در محل تجمعات قانونی مانند راهپیمایی ها و مصلی های نماز جمعه و غیره، صندوق های ویترینی با عنوان کمک به مردم غزه یا لبنان و غیره تعبیه می‌ شود که افرادی با نیت کمک به مردم مظلوم این کشورها کمک‌ های خود را به این صندوق های مشخص واریز میکنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس افزود: همانطور که شرعاً و قانوناً اجازه نداریم که کمک های صدقات هر شهرستان را حتی به شهرستان دیگر ارسال کنیم، به همان صورت نیز  کمک های جمع آوری شده با نیت کمک به مردم مظلوم فلسطین، لبنان، یمن، عراق و دیگر کشورها را هم نمی توانیم در داخل کشور هزینه کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اخیراً برخی به طور عامدانه و مغرضانه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کلیپ ها و مطالبی با موضوع ارسال صدقات و انفاق مردم ایران به خارج از کشور را مطرح می کنند که تحت هیچ شرایطی این مطالب صحت نداشته و کذب محض است چرا که کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، همواره تلاش کرده که امانتدار امانات و انفاقات مردم عزیز و فهیم استان فارس باشد.

بذرافشان در ادامه سخنانش با بیان اینکه صدقاتی که مردم به کمیته امداد پرداخت می‌کنند، صد در صد در قالب سرفصل های مسکن، درمان، مسائل علمی و آموزشی مددجویان، جهیزیه و غیره هزینه می ‌شود، افزود: حتی یک ریال از کمک های مردمی بابت پرداخت دستمزد نیروهای تخلیه گر صدقات پرداخت نمی‌ شود و اعتبار حقوق و دستمزد نیروهای تخلیه گر مثل سایر کارکنان از کمیته امداد کشور پرداخت می‌ شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در ابتدای هر سال، جدول تسهیمی برای چگونگی هزینه کرد صدقات پرداختی مردم در سرفصل های مختلف مأموریتی امداد ترسیم می شود، ادامه داد: این جدول برای رفع مشکلات مددجویان و مستمندان استان به کمیته امداد شهرستان ها ابلاغ می شود تا نمونه جدول فوق جهت تنویر افکار عمومی منعکس می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در خصوص اینکه آیا کمیته امداد در خارج از کشور نیروی امدادی دارد یا خیر، گفت: کمیته امداد امام (ره) به عنوان یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل (ره) بر اساس تقاضای برخی کشورها، تجربیات مفید و اثربخش خود را در اختیار برخی کشورها قرار داده و خیرین آن کشورها نیز با الگوبرداری از امداد کشورمان نسبت به جمع آوری اعانه ها و کمک های مردم خود اقدام می کنند و کمک های خودشان را در اختیار نیازمندان کشور متبوع خود قرار می‌ دهند؛ لذا آن کشورها از تجربیات نرم‌ افزاری و سخت افزاری (شکل و ظاهر صندوق ها) ارزنده این نهاد مقدس و با زبان کشور خودشان استفاده می کنند.

بذرافشان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از تمام علماء، نخبگان، مسئولان استان، اصحاب رسانه و به ویژه مردم عزیز استان از همه سلایق، تأکید کرد: مردم شریف استان فارس در سرفصل‌ های مختلف اکرام ایتام و محسنین، اطعام نیازمندان، توزیع سبدهای غذایی، ساخت مسکن مددجویی و غیره همواره یار و یاور کمیته امداد بوده اند و در ماه مبارک رمضان نیز فقرا را از خوان نعمت خودشان محروم نساخته اند.

وی همچنین با اشاره به اعتماد روز افزون مردم شریف فارس به کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان ساخت: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این شجره طیبه است چرا که خوشبختانه کمک های مردم استان فارس در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، در سر فصل های زکات، صدقات و اطعام ایتام، رشد چشمگیری داشته و این امر خود نشان دهنده اعتماد روز افزون مردم به این نهاد مقدس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه