English

استاندار گیلان تاکید کرد:

بوم گردی توأم با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، خط قرمز ماست

استاندار گیلان بیان کرد: کارهای مربوط به بوم گردی توأم با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، خط قرمز ماست و حتما باید مولفه های یادشده رعایت شود.

 بوم گردی توأم با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، خط قرمز ماست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری امروز در حاشیه بازدید از طرح های گردشگری و بوم گردی بخش های کوچصفهان و خشکبیجار شهرستان رشت در جمع خبرنگاران افزود: گردشگری در بوم گردی خلاصه نمی شود بلکه محورهای متعددی دارد و ما 32 محور تعریف کرده ایم و به طور قطع، در همه این محورها، توجه ما باید به حفظ طبیعت و محیط زیست باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: کارهای مربوط به بوم گردی توأم با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، خط قرمز ماست و حتما باید مولفه های یادشده رعایت شود. 

استفاده از طبیعت و موقعیت جغرافیایی گیلان برای تقویت معیشت مردم و اشتغال زایی

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: معتقدیم می توان از طبیعت و موقعیت جغرافیایی گیلان، برای تقویت معیشت مردم و اشتغال زایی البته با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، استفاده کرد.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از طرح های گردشگری بخش های کوچصفهان و خشکبیجار گفت: در کارهایی که امروز دیدیم، افرادی با ذوق و رویکردی خلاقانه، طرح هایی را اجرا کرده یا در حال انجام هستند که مردم بتوانند با بهره گیری از آنها، از طبیعت استفاده کنند.

سالاری گفت: مجموع این اتفاقات، هم زیست محیطی، هم حفاظت از منابع طبیعی و هم اقتصادی و اشتغال زاست و وظیفه ما نیز حمایت از این طرح هاست.

برنامه ریزی و هدایت ورود گردشگران به گیلان

وی افزود: اگر ورود گردشگران به گیلان را برنامه ریزی و هدایت نکنیم، ممکن است در مواردی، به محیط زیست و منابع طبیعی، لطمه هایی وارد شود ولی اگر خودمان، زمینه را فراهم کرده و ابتکار عمل را به دست گیریم؛ هم درآمدزایی و شغل به همراه می آورد و هم از این حیث، آسوده خاطر خواهیم بود که با وجود آزادراه، راه آهن و به نوعی نزدیک شدن فاصله ها به گیلان، نه تنها تهدیدی متوجه منابع طبیعی و محیط زیست نمی شود بلکه فرصتی برای بهتر شدن معیشت مردم و اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

استاندار گیلان

استاندار گیلان صبح امروز با همراهی جعفرزاده یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استانی و شهرستانی از 4 طرح گردشگری و بوم گردی در بخش های کوچصفهان و خشکبیجار شهرستان رشت بازدید کرد.

طرح احداث پارک بزرگ تفریحی و گردشگری در شهر لولمان بخش کوچصفهان

طرح احداث پارک بزرگ تفریحی و گردشگری در شهر لولمان بخش کوچصفهان در زمینی به مساحت 33 هکتار و نیز طرح احداث مجموعه گردشگری آبگیر طبیعی جیکتاج بخش خشکبیجار در آببندانی به مساحت 8 هکتار مورد بازدید  سالاری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان از ایستگاه گردشگری و بوم گردی روستای چولاب بخش کوچصفهان نیز بازدید کرد.

این ایستگاه گردشگری در زمینه بسته بندی محصولات و فروش صنایع دستی روستاهای بخش کوچصفهان برای بیش از 500 نفر از بانوان در بخش تولید محصولات خانگی شغل ایجاد کرده است.

بازدید از مدرسه طبیعت و یک واحد بوم گردی و اقامتی در روستای طارمسر بخش کوچصفهان از دیگر برنامه های دکتر سالاری بود.

این مدرسه طبیعت که با هدف تعلیم نحوه برخورد دانش آموزان با طبیعت و نهادینه سازی این فرهنگ از یک سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است توانسته در این مدت به صورت ثابت و اردویی به بیش از هزار نفر از دانش آموزان در سنین 3 تا 12 سال آموزش های لازم در این خصوص را ارائه کند.

فعال بودن 5 مدرسه طبیعت

گیلان با فعال بودن 5 مدرسه طبیعت، بزرگترین مدارس در این حوزه را در سطح کشور داراست.

در این واحد اقامتی و بوم گردی همچنین محصولات غذایی سنتی گیلان به صورت ارگانیک به گردشگران ارائه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه