English

امام‌جمعه اقلید تأکید کرد:

امام خمینی با جان و مال و آبروی خود از دین دفاع کرد

امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه انفاق مال، جان و آبرو بالاترین درجه انفاق است، تأکید کرد: امام خمینی (ره)، جان و مال و آبروی خود را کف دست گذاشت و از دین خدا دفاع کرد.

امام خمینی با جان و مال و آبروی خود از دین دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که در مصلای نماز جمعه اقلید برگزار شد با بیان اینکه انفاق مال، جان و آبرو بالاترین درجه انفاق است، تأکید کرد: امام خمینی (ره)، جان و مال و آبروی خود را کف دست گذاشت و از دین خدا دفاع کرد.

وی ادامه داد: امام راحل در سایه بندگی خداوند، به جایگاه رفیعی دست یافت که زبان‌زد خاص و عام شد و پس از انبیای الهی و ائمه هدی(ع)، هیچ فردی قابل‌مقایسه با ایشان نبوده و نیست.

امام جمعه اقلید با اشاره به فرمایشات امام روح الله (ره) بر لزوم مطالعه و بصیرت افزایی در جامعه به‌ویژه در نسل جوان و تحلیل درست مسائل روز توسط جوانان، گفت: مجلس یاد و نام امام خمینی(ره) فراتر از یک جلسه ترحیم و فاتحه است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین به مدیریت قوی امام(ره) در امور مختلف اشاره و با برشمردن برخی از موارد مهم و حساس ازجمله انجمن حجتیه، جبهه ملی، نهضت آزادی که ایشان با تدبیر و درایت بساط جهل و اندیشه‌های غلط و... را برچیدند، تصریح کرد: ما در آن سالها و در دفاع از خود، ناموس، کشور، مرزها، انقلاب، دین و سرزمینمان با مشکلات و سختی‌های بسیاری مواجه بودیم که امام(ره) با سرانگشت تدبیر، مسائل را به‌خوبی مدیریت و رهبری کردند.

طالبی همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که امام راحل را روحی در کالبد زمان نامیدند و خاطرنشان کرد: امام(ره) را نمی‌توان محدود به زمان دانست و شخصیت والای ایشان مانند رودی در طول زمان ساری و جاری است.

وی در ادامه به توصیه‌های امام خمینی(ره) به مسئولان در راستای خدمت به جامعه محروم و مستضعف، دوری از اشرافی‌گری، عدم غفلت از مشکلات مردم، تأکید و بر لزوم انجام تکالیف، وظایف و ارائه گزارش به مردم و حضور در بین آن‌ها و... اشاره کرد و گفت: پس از امام راحل، سکان‌داری انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری سپرده شد که ایشان نیز طی 29 سال گذشته با درایت و تدبیری بی‌بدیل در عرصه‌های مختلف و توطئه‌های متعدد دشمنان ازجمله فتنه‌های 78، 88 و... و در راستای منش امام(ره) با شجاعت، بصیرت و دقت و با تلاش در جذب حداکثری، مسائل را کنترل و ختم به خیر کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی