English

پیام تبریک استاندار خوزستان و مدیر کل میراث فرهنگی برای آئین گرگیعان

استاندار خوزستان و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پیام هایی جداگانه برپایی جشن گرگیعان به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی را تبریک گفتند.

پیام تبریک استاندار خوزستان و مدیر کل میراث فرهنگی برای آئین گرگیعان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، غلامرضا شریعتی ضمن تبریک جشن های اخیر گرگیعان به مناسبت میلاد مسعود و خجسته کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و برگزاری چند شب جشن با شکوه 'گرگیعان'، این سنت حسنه مردم شریف عرب خوزستان را نمادی زیبا از باورهای دینی و فرهنگ غنی مردم فرهیخته، غیور و دلداده تشیع عرب، توصیف کرده است.

در این پیام آمده است: بدون شک، پاسداشت فرهنگ های بومی اقوام، مورد تاکید مسئولان عالی نظام و دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی بر توجه و تمرکز بر سنت های حسنه و ولایی مردم که بخشی از میراث معنوی به حساب می آیند تاکید کرد.

 همچنین محمد جوروند  نیز طی پیامی در این باره گفت: بخشندگی از خصیصه های این ماه عزیز است. در چند استان جنوب کشور ازجمله خوزستان بوشهر و هرمزگان، مراسمی بنام قرقیعان، یا گرگیعان وجود دارد.

که در این مراسم که بمناسبت  زادروز امام دوم شیعیان و اولین نوه پیامبر اکرم ص کودکان با لباسهای زیبا، بصورت دسته جمعی و با خواندن ترانه هایی با مضامین خیر و برکت برای همسایگان، از آنان، شیرینی و هدایایی دریافت می کنند و با این کار بخشندگی و به فکر همنوع بودن را در این ماه معنویت به همسایه واهل محله و شهر یاداوری می کنند.

آوازهایی که در این مراسم خوانده می شود متفاوت بوده ولی همگی در مضمون بخشندگی است. این مراسم در استان خوزستان تحت عنوان مراسم گرگیعان در لیست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

ما این روز مبارک را به کلیه هموطنان وخصوصا اهل  جنوب کشور تبریک گفته و از خداوند متعال برای کودکان عزیز خوزستانی شبی پربار و پر از شادی مسئلت دارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه