English

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

"معنویت، عقلانیت و عدالت" ابعاد اصلی مکتب امام راحل است

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با اشاره به دیدگاه‌ها و منویات مقام معظم رهبری در رابطه با امام خمینی(ره) گفت: حضرت آقا، زمانی که در مورد امام(ره) صحبت می‌کنند، آرمان و یا اصول امام(ره) را مورد توجه قرار داده اند.

"معنویت، عقلانیت و عدالت" ابعاد اصلی مکتب امام راحل است

مهران صمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، با اشاره به اینکه باید شخصیت امام (ره) در جامعه اسلامی تبیین شود، گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری موجودیت و شخصیت امام(ره) باید از سه آسیب «تبیین غلط، به فراموشی سپرده شدن و پنهان ماندن» در امان بماند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص این‌که باید شخصیت امام راحل به گفتمان تبدیل شود، خاطرنشان کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری، گفتمان یعنی آن فکر رایج و مطالبه‌ی عمومی مردم؛ وقتی چیزی به مطالبه‌ی عمومی تبدیل شود، به عمل نزدیک خواهد شد.

وی با طرح این سوال که چرا یک عده دنبال تحریف یا تخریب شخصیت امام(ره) هستند؟ طبق منویات مقام معظم رهبری، دو ویژگی "بصیرت کامل و قاطعیت تمام" امام راحل سبب دشمنی دشمنان با وی می‌شد و هدف دشمنان از تخریب امام راحل در راستای پاک کردن راه و خطی می‌باشد که ترسیم کرده است.

صمدی در ادامه تاکید کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری، انتخاب مردم سالاری دینی برای نظام اسلامی، سرسختی و عدم انعطاف او در برابر با دشمن مهاجم، تزریق روح اعتماد به نفس و خوداتکایی در ملت، تدوین قانون اساسی و تفهیم این موضوع به مردم که آن‌ها مالک و صاحب کشور هستند از جمله مصادیق عقلانیت مکتب امام راحل است.

طبق گفته‌های مقام معظم رهبری "اخلاص" نماد معنویت مکتب امام راحل بود

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با تاکید بر این‌که طبق گفته‌های مقام معظم رهبری "اخلاص" نماد معنویت مکتب امام راحل بود، افزود: مکتب سیاسی امام راحل نیز شاخص‌هایی دارد که شاخص‌های آن به ترتیب درهم تنیدگی معنویت و سیاست، اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم، نگاه بین المللی و جهانی، پاسداری از ارزش ها و متمرکز نبودن مسئولیت است.

مهران صمدی

وی با بیان این‌که منظومه فکری مقام معظم رهبری کاملا در منظومه ی فکری امام راحل است، افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری به ترتیب، صبر، بی اعتنایی به ذخارف دنیا، تقوا، نظم، شجاعت، حکمت، قانون گرایی، اخلاص، صراحت، اعتماد به خداوند، توکل و حسن ظن به خدا، زمان شناسی، اعتماد به مردم، اراده ی پولادین، پیگیری و خستگی ناپذیری، صبر و یقین، تواضع، مظهر نوآوری علمی و تبحر در فقه و اصول، روی گردانی از مقام، هوشیاری و تیزفهمی، غیرت دینی، خردمندی و دانایی و... از جمله ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) است.

صمدی در ادامه دگفتگوی خود با خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز،  با تشریح خط امام راحل از منظر مقام معظم رهبری، گفت: بازگشت به اسلام ناب محمدی، تعقیب هدف اسلامی و حاکمیت اسلامی در صحنه ایمان و عمل، ایستادگی در برابر تحمیل و نفود قدرت های خارجی و عدم سازش با این قدرت‌ها، اهتمام به تعبد و عمل فردی و همچنین ایستادگی در برابر سلطه ی شیطان نفس و وسوسه‌های نفسانی، اهمیت دادن به توانایی ملت ها و اصل دانستن آن ها، اصرار بر وحدت مسلمین و مبارزه با تفرقه افکنی استکبار و... از جمله ویژگی‌های خط امام راحل است.

امام راحل بر روی "حج و نماز جمعه" به عنوان سربندهای اساسی تاکید کرد

وی با بیان این‌که امام راحل بر روی "حج و نماز جمعه" به عنوان سربندهای اساسی تاکید کرد و این موارد را به رویدادی "سیاسی-عبادی" تبدیل کرد، تاکید کرد: احیای اسلام، اعاده‌ی روح عزت به مسلمین، دادن احساس درک امت اسلامی به مسلمانان، ازاله‌ی یکی از مرتجع ترین، پلیدترین و وابسته‌ترین رژیم های منطقه و جهان(رژیم پهلوی)، ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام، ایجاد نهضت اسلامی در عالم و... از جمله کارهای شاخص امام راحل بود.

وی با اشاره به درس‌هایی که از حرکت های امام(ره) می‌توان گرفت نیز گفت: وحدت کلمه، حفظ انسجام، محبت و دور ریختن عوامل تفرقه و اختلاف، حضور عمومی در صحنه،  پرهیز از غرور، ارتباط مستمر مسئولان با مردم و پرهیز از تکیه به ثروت و قدرت برای گرفتن مسئولیت از جمله‌ی این درس‌هاست، اسلام هدف انقلاب است، سربازان این انقلاب مستضعفان و پابرهنگان و... هستند، عمل و اقدام برای نتیجه نیست.

وی با بیان آرمان های امام راحل نیز گفت: عدالت اجتماعی، ترجیح پابرهنگان بر دیگران، حمایت مردم از مسئولان و آن را فریضه دانستن، تکیه مردم بر توان خود، مقابله با استکبار، خط جدایی از ابرقدرت‌ها و قدرت‌های دخالت کننده، بزرگ و اصلی شمردن ماجرای فلسطین، مبارزه با قدرت های ظالم، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه جانبه ملت، پافشاری فراوان بر اصول دینی و شرع و فقه، مرعوب نشدن در مقابل قدرت های جهانی  و... نیز از جمله آرمان‌های امام راحل است.

صمدی  در خاتمه با بیان این‌که ویژگی‌ها و اندیشه‌ها و آرمان‌های امام راحل به ویژه برای نسل سوم و چهارم باید به سلسله مباحث مستمری تبدیل شود، گفت: امام راحل و مقام معظم رهبری در یک خط فکری هستند و دلدادگی و غرق بودن در شخصیت امام(ره) را در منویات مقام معظم رهبری مشاهده می‌کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی