English

امام جمعه شیراز تأکید کرد:

عدالت علی (ع) در جامعه شیعیان امروز گم شده/ برای مقابله با ظلم باید دست به دست هم دهیم

امام جمعه شیراز تأکید کرد: متاسفانه عدالت علی (ع) در جامعه شیعیان حضرت آنچنان گم شده که همه به دنبال آن می گردیم.

عدالت علی (ع) در جامعه شیعیان امروز گم شده/ برای مقابله با ظلم باید دست به دست هم دهیم

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز خود با اشاره به اینکه دوست و دشمن در خصوص عدالت امام علی(ع) اعتقاد راسخی دارند اما متاسفانه عدالت علی (ع) در جامعه شیعیان حضرت، آنچنان گم شده که همه به دنبال آن می گردیم.

وی اضافه کرد: امروز به وفور می بینی که در جاهای مختلف به صورت علنی ظلم مشاهده شده است که در حکومت علوی این مسئله به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، لذا همه مردم و اقشار برای مقابله با ظلم دست به دست داده و یکپارچه و یک صدا جلو ظلم را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: چند سالیست که جریان هایی به عدالت خواهی قیام کرده اند و باید از این جریان ها با جدیت تمام حمایت شود و از  قوه قضاییه و دولت نیز می خواهیم تا از تحقق عدالت در جامعه حمایت کنند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: مطالبه عدالت بسیار خوب است و باید توجه داشت که مطالبه عدالت از بیرون گود اجرایی بهتر است اما باید دید بهترین مسیر رسیدن به عدالت در عرصه اجرایی کشور از کجاست.

آیت الله دژکام افزود: همه ما معمولاً انتقادگر هستیم و لیکن برخی مواقع کسانی که در داخل گود هستند در بحران چه کنم محصور می شوند که در این زمان جایگاه حوزه و دانشگاه عیان می گردد.

نماینده ولی فقیه در فارس تأکید کرد: با تحولی که در قرن اخیر  و در مفهوم دولت و وضعیت نهادهای سیاسی در دنیا پیداشده؛ بیشتر به ورود دانشگاهیان و حوزویان برای یافتن مسیر عدالت نیاز پیدا کرده ایم.

امام جمعه شیراز اظهار داشت: ما باید در زمان غیبت حضرت برای تحقق عدالت اسلامی تلاش کنیم  وگرنه در  زمان ظهور که خود امام عصر (ع) با وجود با برکتشان عدالت را برقرار خواهند نمود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس خاطرنشان ساخت: در ایام انتخابات ریاست جمهوری و به ویژه در میتینگ های تبلیغاتی و شعارهای انتخاباتی کاندیداها، مباحث مختلفی از عدالت مطرح می شود ولی پس از پایان انتخابات این اصل به فراموشی سپرده می شود.

آیت الله دژکام دانشگاه را مرکز آموزش عدالت به دانش آموخته های خود عنوان کرد و افزود: متأسفانه در جامعه اخیراً باب شده که اگر کسی سؤالاتی با موضوعات اساسی و اصلی مطرح کرد، در مقابل با نگاه فرعی مسئولین مواجه می شوند که باید این روند در جامعه اصلاح شود.

نماینده ولی فقیه بیان داشت:  باید در جامعه رنگ و بوی عدالت علوی طنین انداز شود؛ همه عدالت را مطالبه کنند و در مسیر تحقق عدالت تلاش کنند تا اینکه هرکس به جامعه ما نگاه کند، عشق علی(ع) و احترام به عدالت را به وفور ببیند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن شبهای قدر، گفت: شبهای قدر در پیش است؛ این شبها اختصاص به عبادت دارد، خود بیدار بودن و بیکار بودن در این شبها مطلوب نیست بلکه انسان باید در این شبها مشغول به عبادت شوند.

آیت الله دژکام افزود: شب های قدر تنها برای عبادت خداوند است و نبایدکارهای دیگری برای خود تعریف کرد.

وی همچنین با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره)، گفت: در هفته آینده ۱۴ خرداد مصادف با سالروز رحلت امام خمینی(ره) است؛ این بزرگمرد در حرکت انقلابی که شروع کرد از اول تا آخر فقط یک کلمه حرف داشت و آن قیام برای خداوند بود؛ در قیام سال ۴۲ امام(ره) در زمان دستگیری تنهای تنها بود اما به دلیل اینکه برای خداوند قیام کرده بود، تنهایی و مرگ برای او ترسی نداشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس تصریح کرد: قیام برای خداوند با هر نتیجه ای، بی ضرر است، قیامی که برای خداوند است به هر طرف که برود به نفع امت است؛ روزی که امام(ره) از دنیا رفت حرکت به دست بزرگمرد جانشین امام(ره) افتاد که گام در راه خداوند را هدف دارد و ما نیز امروز باید برای ادامه این حرکت آماده باشیم و فراموش نکنیم که هیچ مسیری بدون زحمت طی نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه