English

از۱۴ تا ۱۶ خردادماه؛

کاخ‌ موزه‌ چهلستون به دلیل انجام عملیات سم‌پاشی تعطیل است

کاخ موزه چهلستون اصفهان به دلیل انجام عملیات سم پاشی سازه های چوبی از ۱۴ تا ۱۶ خردادماه تعطیل است.

کاخ‌ موزه‌ چهلستون به دلیل انجام عملیات سم‌پاشی تعطیل است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر مجموعه کاخ موزه چهلستون گفت: کاخ موزه چهلستون به دلیل انجام عملیات سم پاشی سازه های چوبی از روز 14 خرداد تا پایان روز 16 خردادماه تعطیل است.

عاصفه بدر افزود: همزمان با روزهای 14 و 15 خرداد که با ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین سالروز قیام تاریخی 15 خرداد مقارن شده و با عنایت به اینکه ایام شهادت امیرمومنان علی (ع) نیز همزمان با روز 16 خرداد ماه است، این مجموعه تاریخی جهانی به مدت 3 روز تعطیل خواهد بود.

وی در رابطه با دلیل تعطیلی این مجموعه بزرگ جهانی تاکید کرد: با توجه به اینکه بزرگترین سازه چوبی و تاریخی کشور در این مجموعه تاریخی قرار گرفته و در عین حال مجموعه اصلی کاخ دارای در و پنجره های متعدد چوبی است، بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده به منظور  حفاظت سازه های عظیم چوبی این کاخ در برابر هجوم حیوانات موذی همچون موریانه، عملیات  و آفت زدائی احتمالی از بخش های چوبی این کاخ انجام می پذیرد.

مدیر مجموعه کاخ موزه چهلستون گفت: با توجه به ابعاد گسترده عملیات سم پاشی و احتمال آسیب دیدن گردشگران، جدای از تعطیلات رسمی روزهای 14 و 15 خرداد ماه ، کارشناسان ارشد میراث فرهنگی توصیه کرده اند تا روز 16 خرداد نیز به دلیل سلامت گردشگران، این مجموعه تاریخی تعطیل باشد.

به گزارش موج، با توجه به اینکه بخشهای چوبی برخی بناهای تاریخی اصفهان در سال های گذشته مورد هجوم موریانه قرار گرفته است، در سال های اخیر عملیات گسترده ای توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان برای دفع حیوانات موذی از این بناها صورت گرفته که از این اقدامات می توان به عملیات اخیر دفع موریانه از بناهائی همچون امامزاده احمد(ع) در بافت تاریخی بازار حسن آباد اصفهان اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه