English

مدیرکل راه‌آهن خراسان:

میزان حمل و نقل ریلی بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس رشدی ۴۲۴ درصدی داشته است

مدیرکل راه‌آهن خراسان از رشد 424 درصدی حمل و نقل ریلی بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خبر داد.

میزان حمل و نقل ریلی بین‌المللی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس رشدی 424 درصدی داشته است

محمدهادی ضیایی‌ مهر مدیرکل راه‌آهن خراسان در گفت‌گو با خبرنگار موج، اظهار داشت: در سال گذشته 35 هزار تن بار معادل 600 دستگاه واگن در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بارگیری و تخلیه شده است که نسبت به سال 95، رشدی 424 درصدی داشته است.

وی افزود: از این میزان بار حمل شده 26 هزار تن آن مربوط به واردات، 6 هزار تن مربوط به ترانزیت و 3 هزار تن مربوط به صادرات بوده است که 20 هزار تن آن کالاهای وارداتی شامل حبوبات، غلات و غیره، 6 هزار تن کالای ترانزیتی بنزین و 5 هزار تن نیز پنبه وارداتی به مقصد منطقه ویژه اقتصادی سرخس حمل و تخلیه شده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان در رابطه با مبادی بارهای منطقه ویژه سرخس، خاطرنشان کرد: بیشترین سهم بارگیری این حمل و نقل با 51 درصد مربوط به کشور قزاقستان به تناژ 18 هزار تن و کشور ازبکستان با سهم 34 درصدی بوده است و مابقی هم که به میزان 12 هزار تن بوده از روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه بوده است.

ضیایی‌مهر گفت: افزایش تعاملات ما بین راه‌آهن و منطقه ویژه، اعطای تخفیف در تعرفه‌ها، افزایش سکوهای تخلیه و بارگیری و فراهم نمودن امکان تخلیه بارهای فله از جمله مهمترین عوامل رشد چشم‌گیر حمل و نقل ریلی بین‌المللی در این منطقه بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه