English

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز:

۱۷۰ هزار متر مربع از پروژه های پدیده کیش در قالب تهاتر در حال عقد قرارداد است

کنسرسیوم پیمانکاری در جزیره کیش تشکیل شده و 170 هزار متر مربع از پروژه های پدیده در این‌ جزیره در قالب تهاتر در حال عقد قرارداد است.

170 هزار متر مربع از پروژه های پدیده کیش در قالب تهاتر در حال عقد قرارداد است

به گزارش خبرگزاری موج ازمشهد، ابوالفضل انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج، ضمن تشریح آخرین گزارش عملکرد مربوط به پروژه ها و پیشرفت فیزیکی طرح های عمرانی در مجموعه پدیده شاندیز، اظهار کرد: ابر پروژه شهر رویایی پدیده شاندیز با 48 هکتار عرصه و بارگذاری در یک میلیون و 100 هزار متر مربع یکی از بزرگترین پروژه ها محسوب می شود.

مرکز خرید، تعطیلات و سرگرمی پدیده با 506 هزار متر مربع زیر بنا ایجاد شده است

وی افزود: مرکز خرید، تعطیلات و سرگرمی پدیده با 506 هزار متر مربع زیر بنا ایجاد شده است که فاز 1 تا 11 در حال بهره برداری و برای تکمیل و بهره برداری از فاز 11 تا 19 از محل تسهیلات کنسرسیوم بانکی در حال عقد قرارداد با پیمانکار هستیم.

مدیرعامل شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز گفت: با تصمیم هیئت مدیره، دومین مرحله از افزایش سرمایه شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز بر اساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده هشتم اسفند ماه سال قبل تا نیمه اول خرداد ماه امسال اجرایی می شود.

انتظاری ادامه داد: در این مرحله از افزایش سرمایه برابر با 2 هزار 250 میلیارد ریال بوده است و تعداد سهم افزایش یافته دو میلیارد و 250 میلیون سهم خواهد بود.

هر سهم پس از این افزایش سرمایه به 1.2 سهم افزایش می یابد

وی افزود: هر سهم پس از این افزایش سرمایه به 1.2 سهم افزایش می یابد و مجمع عمومی فوق العاده، اجازه افزایش سرمایه 40 % را برای مدت یک سال به هیئت مدیره داده است.

مدیرعامل شرکت توسعه بین المللی گردشگری پدیده شاندیز از طرح سازه آبی، سازه فرهنگی و دو سازه اداری یاد کرد و گفت: یکی از ساختمان های اداری در حال بهره برداری است و برای سازه آبی نیز مشغول بررسی و تبدیل تفاهم نامه به قرارداد با شرکت خصوصی هستیم تا به صورت مشارکتی و BOT طرح را تکمیل و آماده بهره برداری گردد.

پدیده شاندیز

40 % از آپارتمان های میان مرتبه تا پایان سال آماده بهره برداری شود

وی در ادامه، نحوه اجرای عملیات عمرانی و چگونگی پیشرفت فیزیکی در مجموعه های هتل پدیده و آپارتمان های میان مرتبه لورایز را نیز شرح داد و از دیگر انکرهای موجود پدیده سخن گفت و افزود: با پیش بینی های صورت گرفته پروژه آپارتمان های میان مرتبه سریعتر از بازه زمانی تعیین شده و در عرض 18 ماه ساخته می شود و احتمالاً 40 % از آپارتمان های میان مرتبه تا پایان سال آماده بهره برداری شود.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز با بیان اینکه رستوران مرکزی پدیده واقع در شاندیز، به عنوان نخستین رستوران کشور، مجوز بهره برداری بهداشتی را از سازمان دامپزشکی کشور اخذ کرده است، خاطرنشان کرد: بر اساس مجوز اخذ شده، رستوران بین المللی پدیده شاندیز به عنوان نخستین رستوران در کشور می تواند، فرآوری های گوشت قرمز را تولید، بسته بندی و به نقاط مختلف کشور ارسال نماید.

ظرفیت تولید و بسته بندی سه تن فرآوری گوشت قرمز

وی با اشاره به اینکه کارگاه بسته بندی گوشت قرمز در این رستوران نیز ایجاد شده است و روزانه توان و ظرفیت تولید و بسته بندی سه تن فرآوری گوشت قرمز را دارا است، افزود: این کارگاه بسته بندی در زمینی به مساحت 765 متر مربع و با زیربنایی بالغ بر 241 متر مربع ایجاد شده است.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز ادامه داد: با توجه به اینکه شیشلیک به عنوان غذای سنتی شاندیز در فهرست آثار ملموس میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است، رستوران بین المللی پدیده شاندیز در نظر دارد به عنوان نخستین تولید کننده فرآوری شیشلیک در کشور این محصول را تحت نظارت بهداشت و دامپزشکی تولید و به بازار عرضه کند.

وی اعلام کرد: فرآوری گوشتی شیشلیک که به عنوان یک غذای لذیذ و پرطرفدار در کشور شناخته می شود در ابتدای امر به صورت سفارشی و سپس به صورت انبوه تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

شهررویایی پدیده

پدیده شاندیز میزبان هفته های فرهنگی

انتظاری از برگزاری هفته های فرهنگی استان در مجموعه پدیده شاندیز خبر داد و گفت: اعضای ستاد برگزاری هفته های فرهنگی شهرستان های خراسان رضوی در پدیده شاندیز متشکل از فرماندار شهرستان بینالود، نماینده استانداری، فرماندار شهرستان مجری هفته فرهنگی و مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز هستند و شرکت پدیده شاندیز میزبان این هفته های فرهنگی خواهد بود و استارت برنامه ها با هفته فرهنگی بینالود و با برپایی جشنواره افتتاحیه برنامه های هفته های فرهنگی شهرستان های استان از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و هر شهرستان بر اساس زمانبندی اعلام شده، به صورت متناوب برنامه هفته های فرهنگی خود را اجرایی می کند.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده

شاندیز اضافه کرد: بر اساس سیاست های مدیریتی در گروه شرکت های پدیده، اطلاع رسانی را جایگزین تبلیغات کردیم اما برای خالی نبودن و حفظ جایگاه تبلیغاتی شرکت در آینده نزدیک تبلیغات تلویزیونی را آغاز می کنیم.

اطلاع رسانی کمترین هزینه را برای شرکت به همراه دارد

انتظاری گفت: با توجه به اینکه اطلاع رسانی کمترین هزینه را برای شرکت به همراه دارد در سیاست های کلی ابتدا این مقوله را در دستور کار قرار دادیم و معتقدیم که هر یک از گردشگران و سهامداران ما یک رسانه پویا و زنده هستند.

وی افزود: افزایش پاخور در شهر رویایی پدیده شاندیز، شهر افسانه ای پدیده کیش و گروه رستوران های بین المللی پدیده و ایجاد انکرها و جذابیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری و توریسم به همراه ارائه خدماتی باکیفیت این بخش را بیش از پیش تقویت کرده و استفاده از ظرفیت های رسانه های فعال کشورمان و همچنین رسانه های محلی موثر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

جای تبلیغات تلویزیونی خالی است

وی با تقدیر از فعالیت های روابط عمومی گروه شرکت های پدیده و قدردانی از مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های محلی و ملی که در این ایام همواره به عنوان پشتیبان پدیده بوده و در عرصه تقویت اطلاع رسانی به موقع روابط عمومی این شرکت را یاری رسانده اند، گفت: جای تبلیغات تلویزیونی خالی است، اما تحمیل هزینه های هنگفت تبلیغات تلویزیونی به شرکت جایگاهی نداشت و اعتقادمان بر آن بود که می توانیم درگاه های جدیدی را برای تبلیغات شرکت داشته باشیم.

انتظاری تصریح کرد: اما این بدان معنا نیست که تبلیغات تلویزیونی را کاملا حذف کرده باشیم، در حال رای زنی با مدیران صدا و سیما هستیم تا تبلیغات تلویزیونی را در شبکه های خاص و برنامه های پرمخاطب آغاز کنیم.

پدیده کیش

شهر افسانه ای پدیده کیش فعال و در حال توسعه است

انتظاری با بیان اینکه شهر افسانه ای پدیده کیش فعال و در حال توسعه است، اضافه کرد: شهر افسانه ای پدیده کیش با همکاری و مساعدت های مدیرعامل منطقه آزاد کیش پویایی خود را کسب کرده و با اخذ مجوزهای لازم توسعه روز افزون را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر 54 هکتار زمین در اختیار شهر افسانه ای پدیده کیش است و اجازه بارگذاری در یک میلیون و 200 هزار متر مربع از آن فراهم شده است.

پنج طرح در شهر افسانه ای پدیده کیش

در مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز افزود: برج های 5 قلو، هایپر مارکت 9 هزار متری با سازه سبک، دو رستوران فعال قلعه در 5 هزار متر مربع و فانوس در ارتفاع 47 متری و رستوران غروب کیش از جمله بخش های مطرح در شهر افسانه ای پدیده کیش بوده است.

انتظاری از تعیین کنسرسیوم مشترک پیمانکاری و همچنین اعلام آمادگی تعدادی از سرمایه گذاران کشورهای عمان، امارات متحده عربی و قطر برای اجرای پروژه ها در پدیده کیش خبر داد و گفت: کنسرسیوم پیمانکاری در جزیره کیش تشکیل و 170 هزار متر مربع از پروژه های پدیده در این نقطه از کشور در قالب تهاتر در حال عقد قرارداد است.

وی گفت: در این راستا کارگاه های عمرانی تشکیل شده و به زودی و در یکی از مناسبت های تقویم آغاز پروژه های عمرانی پدیده کیش رسما اعلام می شود.

ارائه خدمات در کمپ گردشگران

انتظاری با بیان اینکه در ایام نوروز 97،  17 هزار نفر شب خواب در محل کمپ موقت گردشگران نوروزی پدیده کیش اسکان یافتند، گفت: بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته از سوی منطقه آزاد کیش، گردشگران حاضر در شهر افسانه ای پدیده از ارائه خدمات در کمپ گردشگران رضایت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کمپ برای ما درآمدزایی و افزایش پاخور مجموعه را به همراه داشت، بیان کرد: این کمپ ها هم اکنون برای بهره برداری و استفاده کارگرانی که برای اجرای پروژه های عمرانی به شهر پدیده جذب می شوند مجهز و آماده است.

پدیده درحال توسعه

سهام داران شرکت پدیده شاندیز

وی افزود: جهت قانونمند شدن فعالیت‌های شرکت پدیده، دیوان عدالت اداری در رای بدوی ابطال تصمیم کمیسیون تقویم جهاد کشاورزی خراسان رضوی مرتبط با طلب عوارض تغییر کاربری به میزان اصل طلب معادل ۶۱۰ میلیارد تومان و با جرائم تاخیر معادل تقریبی ۱۰۰۰ میلیارد تومان را صادر و ابلاغ کرد و این اقدام به نفع سهامداران و شرکت پدیده است.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز خطاب به سهامداران در خصوص فعالیت در واحدهای تجاری، گفت: به مالکان و غرفه داران مرکز تعطیلات، سرگرمی و خرید پدیده شاندیز اعلام کردیم اگر فعالیت تجاری نداشته باشید باید اینجا را ترک کنید و برای فعال بودن چراغ این مجموعه باید شاپینگ و غرفه های تجاری فعال باشد.

فقط ۴۲۴ واحد تجاری از مجموعه های تجاری مرکز خرید فروخته و واگذار شده است

وی افزود: به هیئت امنای بازار هشدار دادیم که اگر مالکان نتوانند فعالیت اقتصادی داشته باشند باید بروند.

انتظاری با اشاره به اینکه فقط ۴۲۴ واحد تجاری از مجموعه های تجاری مرکز خرید فروخته و واگذار شده است؛ بیان کرد: برای اینکه بتوانیم ۱۴۰۰ واحد تجاری باقی مانده را به فروش برسانیم و یا به بهره بردار واگذار کنیم باید این مجموعه فعال باشد تا پویایی و چرخش اقتصادی بیش از این را داشته باشد.

انتظاری با اشاره به امیدواری ایجاد شده در سطح کلان برای پروژه پدیده گفت: امروز قویا به حل مشکلات پدیده بیشتر از گذشته امیدوارم، کما اینکه تاکنون موانع و مشکلات بسیاری در مسیر پیشرفت پدیده برداشته شده است.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده شاندیز گفت: اتفاقات خوبی در حوزه سهام و سایر حوزه های عمرانی و بهره برداری خواهد افتاد.

وی با اشاره به حضور و همراهی ارزشمند دستگاه های حاکمیتی، نظارتی و اجرایی، عنوان کرد:  خوشبختانه کماکان سلسله جلسات متعدد پیگیری در سطح حاکمیتی پیرامون موضوع پدیده در حال برگزاری است.

مدیرعامل گروه شرکت ‌های پدیده شاندیز افزود: بسیاری از تحلیل گران اقتصادی بر این باورند که نجات پدیده، نجات تنها یک ابر پروژه اقتصادی معنا نمی شود بلکه نجات سرمایه گذاری در شرق کشور محسوب می شود.

 پروژه لورایز  سبب ایجاد تعداد ۲ هزار شغل مستقیم شده است

وی ادامه داد: در این شرایط فعالیت دوباره بخشی از پروژه لورایز همانطور که شاهدیم سبب ایجاد تعداد ۲ هزار شغل مستقیم شده است، ضمن اینکه به طبع ایجاد اشتغال زنجیره اقتصاد کشور نیز تاثیر می پذیرد.

انتظاری بیان کرد: امیدواریم با تلاش های ویژه ای که هم اکنون در حوزه های عمرانی، بهره برداری و فرهنگی هنری پدیده شاندیز در دستور کار است، بتوانیم پروژه را به بهترین شکل ممکن به صاحبان اصلی اش تحویل نمائیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جلسه هم اندیشی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره پدیده شاندیز با معاونت اقتصادی استانداری تصمیمات خوبی در خصوص وضعیت سهام، تشکیل مجامع و ساخت و ساز و غیره اخذ شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه