English

شهرام لاسمی :

با کودک باید با زبان خودش سخن گفت

سخن با کودکان به دور از زبان خودشان فاقد تاثیرپذیری لازم بوده است.

با کودک باید با زبان خودش سخن گفت

به گزارش خبرگزاری موج ازمشهد، شهرام لاسمی در گفتگو با خبرنگار موج، اظهار داشت: با کودک باید با زبان خودشان صحبت کرد تا مفاهیم و آموزه‌ها برایشان قابل درک باشد، من از دهه ۶۰ در حوزه کودکان و در برنامه‌های کودک فعال هستم و در قالب زبان اشاره موارد آموزنده و مورد نیاز کودکان را به آنها منتقل می‌کنم.

وی افزود: در برنامه قلقلی نقش کودک بی‌ادب را بازی کردم که بچه‌ها را متنبه می‌کرد و پس از صحبت‌هایی که می‌شد وبه اشتباهش پی می‌برد و پشیمان می‌ شد و همین اجراها در برابر کودکان برای آنها به عنوان یک درس عبرت بزرگی بود که سراغ کار بد، زشت و خطا نروند.

هنرمند نقش قلقلی با بیان اینکه شخصیت قلقلی اجراهای بی‌کلام و با کلام زیادی را داشته است، خاطرنشان کرد: در جمع کودکان بی‌کلام‌ها بسیار موثرتر و ثمربخش‌تر از با کلام‌ها بوده است و باید با زبان کودک با کودکان صحبت کرد تا مفاهیم و آموزه‌ها برایشان قابل درک باشد و این آثار از طریق شبکه‌های جهانی جام‌جم و سحر برای ایرانی‌های خارج از کشور وغیرایرانی‌ها به زبان‌های انگلیسی، عربی، آذری، اردو و کردی پخش می‌شود.

لاسمی تصریح کرد: من به دلیل بی‌مهری مسئولان از تهران به مشهد کوچ کردم و تولید هر برنامه‌ای نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی بوده که هیچکدام را شاهد نبودم، اما در مشهد همراهان زیادی دارم و کودکان این شهر بهتر استقبال کرده‌اند ،مسئولان استانی و مدیران صداوسیمای خراسان رضوی نیز قول حمایت لازم را داده‌اند.

وی تاکید کرد: در نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای نمایشی جیگی‌‌جیگی من اثرم را با همان شخصیت و کارکتر قلقلی (بی‌کلام) در پردیس تاتر مستقل اجرا می‌کنم و معتقدم که شخصیت و جایگاه این هنرمند بسیار بزرگ بوده و هست و می‌خواهم که در نزد مردم همچون این شخصیت باشم.

هنرمند نقش قلقلی با بیان اینکه جیگی‌جیگی در زمان حیاتش خودش را وقف شادی بچه‌های آن زمان کرد، گفت: جیگی‌جیگی در عین سادگی خود را به بزرگترین جایگاه رساند و بهترین پاداشش هم خاکسپاری در حرم مطهر امام رضا(ع) بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه