English

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد:

در کنار سران محله و سر سفره افطار، مستمندان هم باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: چه اشکالی دارد در کنار سران محله و سر سفره افطار، مستمندان هم باشند یا لااقل سهم آنها را قبل از مهمانی افطار محترمانه جدا کرد.

 در کنار سران محله و سر سفره افطار، مستمندان هم باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مصلای اعظم امام خمینی(ره)با تاکید به اینکه باید در راه خدا احسان و انفاق کنیم، تصریح کرد: در آستانه و هفته رسیدگی به ایتام و روز نیکوکاری هستیم، از این‌رو هرقدر که در توان داریم به فقرا رسیدگی کرده و دست مستمندان را بگیریم، البته این دست گرفتن‌ها باید  محترمانه باشد نه اینکه به خاطر یک مبلغ جزیی آبروی کسی را ببریم.

امام جمعه تبریز به بیان اینکه در انفاق از چیزهایی انفاق کنیم که برای خود هم می‌پسندیم، متذکر شد: متاسفانه گاهاً مشاهده شده که در یک محله‌ای سران محله را دعوت به افطاری می‌کنند و وقتی مهمانی تمام شد، غذای اضافی را به همسایه یا مستمندان می‌دهند در حالیکه این انفاق نبوده بلکه توهین نیز هست.

حجت الاسلام آل‌هاشم ابراز کرد: انفاق مال را زیاد کرده و سبب آمرزش گناهان می‌شود، اگر کسی در راه خدا انفاق کند و دست مستمندی را بگیرد و اموالش را در راه خیر هزینه کند، مطمئناً با افزونی مال روبه‌رو خواهد شد به طوریکه با انفاق حتی گناهانش نیز بخشیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:هر فکر و توهمی که تنگ‌نظری، ترس و اثر منفی بیاورد، یک فکر شیطانی بوده و در عوض هر فکر و الهامی که برای حرکت، نشاط و سعه‌صدر باشد، حرکت الهی است.

حجت الاسلام آل هاشم

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان بیان کرد: اطرافیانی که انسان را از انفاق باز داشته و او را از آینده می‌ترسانند که اگر احسان و انفاق کنید، در آینده مشکل خواهید داشت، حتی به انجام گناهان تشویق کنند، پیرو شیطان هستند

برخی گناهان به خاطر ترس از فقر است

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه انسان در انتخاب راه خدا و یا راه شیطان آزاد است، تصریح کرد: طبق فرمایش پروردگار، میان فقر و فحشا رابطه است چراکه برخی گناهان به خاطر ترس از فقر است

وی با اشاره به آیه‌ شریفه از جزء یازدهم قرآن اظهار کرد: طبق این آیه شیطان انسان را هنگام انفاق کردن علیه فقر و تهی‌دستی فریب می‌دهد تا از این راه جلوی خیر و انفاق را بگیرد.

وی افزود: شیطان همیشه انفاق‌گران را به فحشا و زشتی‌ها امر می‌کند در حالیکه  خداوند وعده آمرزش و فزونی به آنها داده است.

حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه خداوند قدرت واسع داشته و بر همه چیز داناست، گفت: به هنگام انفاق شیطان به سراغ انسان می‌آید تا با القای اینکه اگر امروز انفاق کنید، فردا خودتان فقیر خواهید شد و بهتر است اموال و دارایی خود را ذخیره کنید تا به هنگام بیماری خرج کنید، انسان‌ها را از انفاق دور می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: شیطان تلاش به انجام ندادن انفاق دارد و سعی بر سرد کردن این موضوع بین انسان‌ها را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه