English

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان؛

فروش کالای خارجی در فروشگاه‌های دولتی ممنوع است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: از این پس فروش کالا‌های خارجی در فروشگاه‌های دولتی استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

فروش کالای خارجی در فروشگاه‌های دولتی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج، خلیل قاسمی در سومین نشست شورای اداری استان هرمزگان در سالجاری، گفت: در حوزه حمایت از کالای ایرانی در سالجاری، فعالیت‌های گوناگونی را در حال پیگیری هستیم تا این موضوع به‌صورت عملی تحقق یابد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت فروش کالای خارجی در تمامی فروشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی نیز به‌صورت بخشنامه اعلام‌شده است، اظهار کرد: امیدواریم این موضوع نیز محقق شود تا تولیدکنندگان داخلی حمایت از خود را احساس کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در استان هرمزگان بیش از یک هزار واحد فعال صنعتی و تولیدی موجود است، خاطرنشان کرد: این واحدهای صنعتی و تولیدی نیاز به خرید اقلام تولیدی‌شان توسط پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی دارند این در حالی است که دریکی از پروژه‌ها شاهد بودیم اقلام موردنیاز پروژه از سایر استان‌ها خریداری‌شده بود.

قاسمی ادامه داد: این موضوع به‌تمامی دستگاه‌های اجرایی گوشزد شده و حتی لیست تولیدی‌ها و اقلام تولیدی‌شان نیز اعلام‌شده و پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی حتی از طریق سامانه الکترونیکی هم می‌توانند نسبت به تأمین اقلام موردنیازشان از داخل استان هرمزگان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه بازار با هیچ کمبودی مواجه نیستیم، اضافه کرد: دو جلسه ستاد تنظیم بازار طی روزهای اخیر برگزارشده است و به‌صورت هفتگی بازار را در حال رصد و پایش داریم تا قیمت‌ها به‌صورت غیرقانونی تغییر نیابد و آرامش مناسبی را در بازارهای استان هرمزگان شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به اینکه برخی کالاها متأثر از تغییر قیمت دلار با تغییراتی همراه بوده‌اند، عنوان کرد: در توزیع و تأمین اقلام اساسی با مشکلی روبه‌رو نبوده‌ایم و در برخی موارد با تغییرات یک تا سه درصدی مواجه بوده‌ایم اما دراین‌بین برخی سودجویان به دنبال فعالیت‌هایی هستند که با نظارت و پایش‌های خود مانع از تحقق اهداف این سودجویان شده‌ایم.

قاسمی با تأکید بر ضرورت فعال‌سازی معادن کوچک و نیمه تعطیل، افزود: از ابتدای سال این موضوع را در دستور کار قرار داده و معادن بزرگ در حال مذاکره هستیم تا موارد اولیه این معادن کوچک و نیمه تعطیل را خریداری کنند که در معادن فلزی با گل گهر سیرجان و در غیرفلزی با میدکو در حال رایزنی و نتیجه‌گیری هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه