English

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

در بسیاری از کشورها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به ورزش روی می‌آورند

با الگوبرداری نسل جوان و دانش‌آموزان کشورمان می‌توانیم به آینده امیدوار بمانیم.

در بسیاری از کشورها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به ورزش روی می‌آورند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش‌ و‌پرورش خراسان رضوی ضمن تجلیل از رضا سخندان اظهارکرد: اگر بخواهیم پرچم ایران را در کشور دیگری به اهتزاز درآوریم باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنیم، ولی یک ورزشکار جوان ایرانی در آن طرف دنیا، حتی درخاک دشمن پرچم کشوررا به اهتزاز در می‌آورد و باعث اقتدار نام ایران می‌شود.

خدابنده یادآورشد: در سال‌های گذشته در دربی پایتخت از داوران خارجی استفاده می‌ شد، اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در صحنه‌های بین‌المللی، مثل جام‌ جهانی و المپیک، داوران جوان و اخلاق‌ مدار جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

وی افزود: چنین پیشرفتی نشان از اهتمام و توجه مسئولین در عرصه ورزش و جوانان دارد، همچنین از تلاش و همت بالای جوانان نمی ‌توان غافل شد که در یک دهه اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

مدیرکل آموزش ‌و‌پرورش خراسان رضوی ادامه ‌داد: نگاه خاص و اخلاق ‌مدارانه ‌ای که در میان فرهنگیان وجود دارد سبب شده تا حضورشان درعرصه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در کشورمان مشهود و ملموس باشد،تعداد زیادی از معلمان در عرصه‌های فرهنگی، ادبی، هنری و ورزشی فعالیت دارند. این مهم باعث افتخار جامعه است که فرهنگیان آن درعرصه‌های مختلف، حضوری فعال دارند. با الگوبرداری نسل جوان و دانش‌آموزان کشورمان می‌توانیم به آینده امیدوار بمانیم.

قاسم‌علی خدابنده عنوان‌ کرد: آموزش ‌و‌پرورش و جامعه باید به دنبال بهره‌ مندی ازاین فرصت‌های عظیم باشد. درخراسان رضوی در تمام رشته‌های ورزشی نیروهای بسیارارزشمندی در آموزش‌ و‌پرورش داریم. اگر بتوانیم فرصت لازم برای بهره‌ مندی از این پتانسیل عظیم را ایجاد کنیم، به شکوفایی آموزش‌ و‌پرورش کمک کرده‌ایم.2258768

وی افزود: میانگین تحصیلات دانشگاهی دبیران ورزشی نسبت به تمام رشته ‌ها بالاتر است. نیروهای جوان، باانگیزه و تحصیل ‌کرده پشتوانه بسیار خوبی برای ورزش استان به شمار می‌روند.

خدابنده ادامه ‌داد: پیش از این کارکرد ورزش، توجه به سلامت، تندرستی و برای پر کردن اوقات فراغت بود، اما امروزه کارکرد ورزش درعرصه‌های جهانی و بین‌المللی فراتر رفته و درخیلی از کشورها برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به ورزش روی می‌آورند. اتحاد جماهیر شوروی با حکومت کمونیستی خود نزدیک به 50 سال مردم را با ورزش سرگرم نگه‌ داشت.

مدیرکل آموزش ‌و‌پرورش خراسان رضوی در خصوص کارکرد سیاسی ورزش خاطرنشان کرد: یکی از پارامترهای قدرت و اقتدار هر کشور، ورزش است. هنگامی‌ که یک ورزشکار در آن طرف دنیا ورزشکار دیگری را شکست می‌دهد، مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و رییس مجلس پیام می‌دهند. این نشان از کارکرد سیاسی ورزش دارد. علاوه بر آن اگر بخواهیم پرچم ایران را در کشور دیگری به اهتزاز  درآوریم باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنیم، ولی یک ورزشکار جوان ایرانی در آن طرف دنیا، حتی در خاک دشمن پرچم کشور را به اهتزاز در می‌آورد و باعث اقتدار نام ایران می‌شود.

وی در رابطه با عملکرد دیپلماسی ورزشی کشورمان عنوان ‌کرد:  دیپلماسی ورزشی یک دیپلماسی جدید در عرصه‌های بین‌المللی است. در بسیاری از صحنه‌ها، دیپلماسی وزارت امور خارجه را با تیم قوی خود می‌شناسیم. شاهد هستید که کشورهای مختلف برای میزبانی رویدادهای ورزشی مهم از جمله جام‌ جهانی و المپیک هزینه‌های بسیار زیادی می‌ کنند که این نشان از جایگاه والای ورزش در فعالیت‌های دیپلماسی دارد.

خدابنده در خصوص کارکردهای اقتصادی ورزش اظهارکرد: تعدادی از کشورها با وجود فقر منابع طبیعی، اما با استفاده از اقتصاد ورزشی وضعیت خود را متحول کرده‌اند. ترانسفر بازیکنان ورزشی از کشوری به کشور دیگر یا از باشگاهی به باشگاه دیگر درآمدهای میلیادری در بردارد، بنابراین اگر می‌خواهیم از این صحنه و عرصه جدید بین‌المللی به نفع اقتدار و عزت کشور استفاده کنیم، با توجه به توان بسیار بالایی که کشور درعرصه ورزشی دارد، باید روی این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: در کشوری با نیروی جوان زیاد بایستی با ورزش، اوقات فراغت جوانان پر شود. از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم، اشتغال‌زایی و درآمدزایی کنیم و از دیپلماسی ورزشی به نفع اقتدار کشور استفاده کنیم که این صحنه با حضور رضا سخندان در جام‌جهانی 2018 روسیه رقم خورده است. کشور صاحب نامی همچون انگلیس در جام‌ جهانی از تیم داوری بی‌بهره مانده ولی از کشور ما یک تیم داوری در بازی‌های جام‌جهانی حضور دارد که مایه افتخار ایران است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه