English

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان؛

کلید توسعه صنعتی شدن ایران با اکتشاف اولین چاه نفت مسجدسلیمان آغاز شد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان با اشاره به سالروز فوران و اکتشاف نفت از نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران، گفت: با این اتفاق مهم، نفت به عنوان کلید توسعه و سنگ بنای صنعتی شدن و دروازه ورود مدرنیته به ایران گشت.

کلید توسعه صنعتی شدن ایران با اکتشاف اولین چاه نفت مسجدسلیمان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، قباد ناصری با اشاره به  سالروز فوران و اکتشاف نفت از نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران، اظهار کرد: برگ های تقویم به سرعت ورق می خورد و دوباره 5 خرداد که روزی شکوهمند و به یاد ماندنی در تاریخ پر فراز و نشیب این مملکت است فرا می رسد.

وی ادامه داد: 5خرداد 1287 روزی است که برای نخستین بار در تاریخ ایران و خاورمیانه و پس از مدت ها تلاش و در حالی که امید تیم اکتشافی به نا امیدی گراییده بود مته حفاری سنگ بستر میدان « نفتون » را شکافت و نفت با جهشی چند ده متری از دکل چاه شماره یک فوران کرد . با این اتفاق مهم، نفت به عنوان کلید توسعه و سنگ بنای صنعتی شدن و دروازه ورود مدرنیته به ایران گشت.

ناصری با بیان اینکه شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان میراث دار تاریخ 110 ساله صنعت نفت است،  در حالیکه 110 سال از آن روزگار می گذرد، همچنان نفت محور و شاکله ی اصلی توسعه اقتصادی و منبع عمده تأمین نیازهای ارزی کشور است به گونه ای که از آن بعنوان لوکوموتیو توسعه و شتاب اقتصادی کشور یاد می شود.

ناصری عنوان کرد: در این تاریخ پر فراز و نشیب اتفاقات بسیاری رخ داده ولی مهمترین آن را می توان در ملی شدن صنعت نفت و قطع دست بیگانگان در مدیریت و تصمیم گیری صنعت نخست کشورمان برشمرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در پایان با پاسداشت زحمات و خدمات همه تلاشگران صدیق این عرصه و گرامیداشت یاد و نام شهدای گرانقدر صنعت نفت، خاطرنشان کرد: به یمن این اتفاق مبارک و متعاقب آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، کلیه ی امور صنعت نفت از اکتشاف و حفاری تا بهره برداری و پالایش و صادرات در اختیار نیروهای توانمند ایرانی است .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه