English

عضو هیات مدیره منطقه آزاد انزلی مطرح کرد:

دستیابی به تولید محصولات ارگانیک یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی

عضو موظف هیات مدیره منطقه آزاد انزلی در نخستین کارگاه تحقیق و توسعه محصولات کشاورزی ارگانیک با اشاره به اینکه دستیابی به تولید محصولات ارگانیک یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی بوده است، تأکید کرد: با اجرای این طرح در منطقه آزاد انزلی شاهد اصلاح الگوی کشت در روش سنتی کشاورزی منطقه خواهیم بود.

دستیابی به تولید محصولات ارگانیک یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حمیدرضا مرتضایی  در خصوص اهمیت کارگاه توسعه تولیدات ارگانیک گفت:  این کارگاه تخصصی با هدف تشریح اھمیت تولید محصولات ارگانیک و ایجاد نظام هماهنگ تولید، عرضه، تجارت، تحقیق و توسعه محصولات ارگانیک در گرو شناخت اصول و قواعد حاکم بر این موضوع و با حضور قطب علمی ارگانیک، TIPI، اتاق بازرگانی اردبیل، نمایندگان برنجکاران منطقه آزاد انزلی و فعالان این حوزه برگزار و آخرین یافته های علمی کشت ارگانیک را برسی و تبادل نظر کردند.

مرتضایی با اشاره به اینکه دستیابی به تولید محصولات ارگانیک یکی از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی بوده است، تأکید کرد: با اجرای این طرح در منطقه آزاد انزلی شاهد اصلاح الگوی کشت در روش سنتی کشاورزی منطقه خواهیم بود، چراکه با استفاده از روشهای نوین و آزموده شده و با بهره گیری از تجربه کارشناسان خبره در این زمینه روش تولید کشت برنج در سطح منطقه آزاد انزلی، تغییرات مناسب و بهینه ای خواهد یافت.

وی افزود: از مزایای مهم این طرح، کاهش مصرف کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی، افزایش امنیت غذایی مصرف کنندگان، افزایش بهره‌ وری در تولید محصول برنج، ارتقای معیشت کشاورزان و در نهایت حفظ آب و خاک و محیط زیست است .

لازم بذکر است بررسی های کارشناسی و آموزش به کشاورزان منطقه در زمینه طرح کشت محصولات کشاورزی ارگانیک در منطقه آزاد انزلی با مشارکت کارشناسان مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان از بهمن ماه سال 95 آغاز و کشت برنج ارگانیک در سطح شالیزار های منطقه توسعه یافته است و در دومین سال زراعی برنج ارگانیک در سطح 12 هکتار از شالیزار های منطقه کشت شده و بالغ بر 30 کشاورز نیز در این طرح مشارکت دارند.

کارگاه تحقیق و توسعه محصولات کشاورزی

در راستای توسعه کشت و تولید محصولات ارگانیک و آغاز دومین سال تولید برنج سالم با ھدف رسیدن به محصول ارگانیک در منطقه آزاد انزلی نخستین کارگاه تحقیق و توسعه ی PGS) سیستم مردمی ارگانیک یا سیستم تدوین مشارکتی ) با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، قطب علمی ارگانیک و TIPI  برگزار شد.

در پایان به حاضران و شرکت کنندگان در نخستین کارگاه تحقیق و توسعه ی PGS) سیستم مردمی ارگانیک یا سیستم تدوین مشارکتی ) گواهی شرکت در کارگاه به حاضران و کشاورزان اعطا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه