English

استاندار هرمزگان در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان؛

هرمزگان در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارد

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارد و باید به مانند زمان دفاع مقدس امروز هم در جنگ اقتصادی همه در بخش های تولید، صادرات و تجارت پای کار باشند و دستگاه ها به صورت شبانه روزی پاسخگوی بخش خصوصی باشند.

هرمزگان در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج، فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با بیان اینکه در کشور قطر بازار آماده ای برای صادرات محصولات استان هرمزگان و توسعه تجارت با این کشور وجود دارد، عنوان کرد: زیرساخت های توسعه مبادلات تجاری با کشور قطر باید به سرعت در استان هرمزگان فراهم شود.

هرمزگان باید نقش برجسته ای در تجارت با کشور قطر داشته باشد

وی ادامه داد: بندر شیو در شهرستان پارسیان موقعیت مناسبی برای صادرات محصولات به کشور قطر دارد که سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به درآمدهای گسترده ای که در استان هرمزگان دارد باید نسبت به توسعه زیرساخت ها در این بندر و سایر بنادر کوچک استان اقدام کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه مراودات استان های مرزی با کشورهای همجوار مورد تاکید مسئولان کشور است، افزود: براساس بررسی هایی که صورت می گیرد اقلام مورد نیاز و دارای قابلیت برای صادرات به کشور قطر مشخص شوند تا هرمزگان حضور مقتدرانه ای در بازار کشور قطر داشته باشد.

همتی خواستار تدوین راهبرد مشخص و گزارش تحلیلی دقیق از ظرفیت های تجارت با کشور قطر و ارائه و انعکاس آن از سوی استان هرمزگان به ریاست جمهوری شد و بیان داشت: می توان با دستور رئیس جمهوری در این خصوص، پیگیری های لازم را از طریق وزارتخانه ها انجام داد.

وی گفت: استان هرمزگان باید با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی نقش برجسته ای در تجارت با کشور قطر داشته باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: بنادر لنگه و شیو در هرمزگان آمادگی خدمات رسانی برای تجارت به کشور قطر را دارند و توسعه زیرساخت ها در این بنادر باید مورد توجه باشد.

همتی تصریح کرد: نیاز است برنامه هایی را طراحی کنیم که ارتباط اقتصادی و تجاری با کشور قطر از طریق استان هرمزگان به صورت پایدار باشد و این امر اشتغال بسیاری را در استان ایجاد خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین می توان از طریق کشور قطر کالای ایرانی را به دیگر کشورها صادر کرد و از این فرصت و ظرفیت باید بهره برد.

باید با روحیه دوران دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز فعالیت کنیم

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در دیدار با مسئولان نظام فرمودند که همه دستگاه ها باید برای حل مسائل اقتصادی با دولت هماهنگ شوند، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا با کشور ما جنگ اقتصادی به راه انداخته و در این جنگ اقتصادی تمام دستگاه ها و نهادها باید پای کار باشند و برنامه های دولت برای مدیریت این شرایط را تحقق بخشند.

همتی با تاکید بر اینکه باید در عمل ثابت کنیم خروج آمریکا از برجام تاثیری در شرایط کشور ما ندارد، عنوان کرد: هرمزگان در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارد و باید به مانند زمان دفاع مقدس امروز هم در جنگ اقتصادی همه در بخش های تولید، صادرات و تجارت پای کار باشند و دستگاه ها به صورت شبانه روزی پاسخگوی بخش خصوصی باشند.

در جنگ اقتصادی باید اثر اقدامات آمریکا را خنثی کنیم

وی گفت: در جنگ اقتصادی باید اثر اقدامات آمریکا را خنثی کنیم و تمام فعالان اقتصادی باید مورد تکریم و احترام باشند و موانع را از سر راه آنها برداریم و کار را برای بخش خصوصی سهل کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه راه اندازی بنادر کوچک، متوسط و بزرگ نیز در این راستا در هرمزگان صورت می گیرد، تصریح کرد: کار بی سابقه ای در استان صورت گرفته به شکلی که مجوز مرز رسمی برای هر منطقه اقتصادی که می تواند توسعه را در شرق و غرب استان متوازن کند، صادر شده است تا در نزدیک ترین نقطه شرایط فعالیت اقتصادی و تجاری برای مردم نوار ساحلی هرمزگان فراهم شود.

همتی اضافه کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که ملوانان و لنج داران استان کالا صادر کنند و اگر لنج داران محصولات بیشتری صادر و صادرات را رونق دهند، می توانیم برنامه تشویقی خوبی برای آنها تعریف کنیم به گونه ای که تمامی لنج داران ما به صادر کننده کالا از هرمزگان تبدیل شوند.

وی گفت: برای سال جاری سه میلیارد دلار صادرات کالای غیرنفتی از طریق استان هدف گذاری شده و باید از هم اکنون به طور منظم تحقق این رقم کنترل شود.

جبهه اقتصادی به شجاعت و اقتدار نیاز دارد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه انتظار داریم بخش خصوصی از جبهه اقتصادی سربلند بیرون آید، اظهار داشت: مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر نقش مردم و واگذاری امور به مردم تاکید دارند و تحقق این امر به برنامه ریزی مدیران نیاز دارد.

همتی تاکید کرد: باید تمامی مدیران و کارشناسان دستگاه ها با همان روحیه دوران دفاع مقدس در جنگ اقتصادی امروز فعالیت کنند و بانک ها هم باید پای کار بیایند.

وی بیان داشت: استان هرمزگان در جنگ اقتصادی باید نقش پیشرو، برجسته و بزرگی داشته باشد تا به همه اهداف تعیین شده برسیم.

استاندار هرمزگان یادآور شد: جبهه اقتصادی به شجاعت و اقتدار نیاز دارد و مدیران باید در مدیریت خود شرایط مناسبی را برای حمایت از تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی فراهم کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی