English

استاندار آذربایجان شرقی:

در راستای سیاست‌های دولت، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ارمنستان جزو اولویت‌های این استان است

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران، گفت: در راستای سیاست‌های دولت، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ارمنستان جزو اولویت‌های این استان است و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه باشیم.

در راستای سیاست‌های دولت، گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ارمنستان جزو اولویت‌های این استان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز،مجید خدابخش در دیدار با سفیر ارمنستان در ایران، توسعه روابط اقتصادی با ارمنستان به‌عنوان یکی از اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فرصت خوبی برای دسترسی تجار و تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی دانست و افزود: تجار و سرمایه‌گذاران دو طرف باید تلاش کنند تا حجم مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی را افزایش دهند و من به‌عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران، حتماً سرمایه‌گذاران و بازرگانان استان را در این زمینه تشویق خواهم کرد.

دیدار استاندار با سفیر ارمنستان

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد ارس و مغری به‌عنوان نقطه اتصال دو کشور، اظهار داشت: روابط تجاری بین استان آذربایجان شرقی و ارمنستان در حد انتظار نیست و از مجموع 2.4 میلیارد دلار صادرات استان در سال گذشته، رقم کمی به ارمنستان اختصاص داشت که باید تلاش کنیم این رقم افزایش یابد.

توسعه روابط با ایران در سیاست خارجی ارمنستان اهمیت بالایی دارد

سفیر ارمنستان در ایران هم در این دیدار با بیان اینکه توسعه روابط با ایران در سیاست خارجی ارمنستان اهمیت بالایی دارد، گفت: با وجود روابط سیاسی خوب دو کشور، باید صادقانه بگوییم که از ظرفیت‌های اقتصادی موجود به حد کافی استفاده نکرده‌ایم که شاید یکی از دلایل آن، عدم شناخت عمیق فعالان اقتصادی دو کشور از یکدیگر است.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های اقتصادی کشور ارمنستان از جمله در حوزه خودرو، کشاورزی، صنایع غذایی و آی‌تی، از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا با تشکیل گروه‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف، زمینه آشنایی و ارتباط تجار و سرمایه‌گذاران دو طرف را فراهم کرده و از فعالیت بخش خصوصی این استان در کشور ارمنستان حمایت کند.

آرتاشس تومانیان در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: ارمنستان دروازه ورود ایران به اتحادیه اوراسیا و مسیر دسترسی به اتحادیه اروپاست و ما به‌عنوان کشور دوست و برادر اعلام می‌کنیم که سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند از فرصت‌های قانونی بسیار خوب در کشور ما استفاده کرده و به راحتی در ارمنستان سرمایه‌گذاری کنند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه