English

برای نخستین بار در کشوراتفاق افتاد؛

تعویض کامل قطعات داخلی راکتورها و کاتالیست واحد آیزوماکس شماره دو در پالایشگاه اصفهان

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان گفت:برای نخستین بار در کشور قطعات داخلی و کاتالیست رآکتورهای واحد آیزوماکس شماره دو شرکت پالایش نفت اصفهان، به طور کامل تعویض گردید.

تعویض کامل قطعات داخلی راکتورها و کاتالیست واحد آیزوماکس شماره دو در پالایشگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، علیرضا قزوینی زاده اظهار داشت: جهت تعویض کامل قطعات داخلی رآکتورها در زمان انجام تعمیرات اساسی واحد آیزوماکس ابتدا این واحد  از مدار سرویس خارج شد و بعد از آن،  پروژه در سه مرحله خارج کردن قطعات داخلی رآکتور، آماده سازی و نصب قطعات جدید و بارگیری کاتالیست های جدید در داخل رآکتورها  انجام گرفت.   

وی افزود: در مرحله اول قطعات داخلی رآکتور خارج شد و انجام تعمیرات و آماده سازی برای نصب قطعات جدید پیگیری شد و در مرحله دوم قطعات ساخته  و ارسال شده  از  کارخانه به پالایشگاه نصب گردید.

وی با اذعان بر اینکه نصب قطعات داخلی رآکتورها، به دلیل نقش موثر در کارایی عملکرد صحیح از اهمیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: خوشبختانه این مرحله نیز با وجود متخصصان  و کارشناسان شرکت به بهترین وجه انجام شد.

پالایشگاه نفت اصفهان

قزوینی زاده به مرحله سوم کار مبنی بر بارگیری کاتالیست های جدید در داخل راکتور اشاره نمود و گفت: کاتالیست های مذکور طبق دستورالعمل اداره مهندسی پالایش در داخل رآکتور بارگیری شد.

 وی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت آمیز بودن اجرای پروژه، در صورت درخواست برای اجرای این روند در پالایشگاه های دیگر اعلام آمادگی نمود.

مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان هزینه اجرای پروژه تعویض قطعات رآکتور را  در حدود ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشنهادات بالای  پیمانکاران خارج از شرکت  برای اجرای پروژه، کارکنان پالایشگاه،  مبلغ  ۱۳۵ میلیارد ریال سود  و صرفه اقتصادی برای شرکت  ایجاد نمودند.

گفتنی است؛ خوراک واحد  آیزوماکس  دو شرکت پالایش نفت اصفهان  به طور متوسط ۲۲ هزار بشکه در روز  بوده و  بنزین،گاز مایع، نفت سفید،سوخت هوائی و نفت گاز از تولیدات این واحد آیزوماکس  محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه