English

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با موج

نیروهای حق التدریس در خوزستان با اولویت فرزندان فرهنگیان استخدام شدند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به آمارسالیانه تقاضای انتقالی بیش از 7 هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش خوزستان به خارج از استان؛ جهت نگداشت نیروی خود سعی کردیم نیروی های حق التدریس را با اولویت فرزندان فرهنگیان در خوزستان انتخاب کنیم.

نیروهای حق التدریس در خوزستان با اولویت فرزندان فرهنگیان استخدام شدند

محمد تقی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج خوزستان، در خصوص آمار کمی مدارس غیردولتی در استان خوزستان، اظهارکرد: یکی از دلایلی که مدارس غیر انتفاعی در استان خوزستان نسبتا زیاد است، جایگاه سوم جمعیت دانش آموزی این استان در بین دیگر استان ها است.

وی تصریح کرد: مدارس غیردولتی علاوه براینکه از طرف سازمان آموزش و پرورش مورد نظارت قرار می گیرند از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات مورد بازرسی قرار می گیرد، در همین راستا نیز در سال پیش تعداد زیادی از مدارس غیرانتفاعی به دلیل دریافت شهریه های سنگین از دانش آموزان متحمل و ملزم به پرداخت جریمه های سنگینی شدند.

تقی زاده با بیان اینکه آموزش و  پرورش با تکیه بر منابع دولتی نمی تواند مشکلات تحصیلی دانش آموزان را برطرف کند، اذعان داشت: استان خوزستان به علت جغرافیایی پراکنده، داشتن بیشترین دانش آموز عشایری و روستایی و از طرف دیگر کمبود نیروی انسانی شدید دارای شرایط خاص تری نسبت به دیگر استان ها است.

وی گفت: در سال  گذشته حدود 7هزار نفر از طرف وزارت آموزش و پرورش در کل کشور اجازه استخدام داشتند که استان خوزستان توانست بیشترین سهمیه یعنی حدود هزار و صد نفر را جذب کند.

تقی زاده در خصوص مباحث پیش آمده جذب نیروهای حق التدریس در خوزستان، توضیح داد: ما در استانی زندگی می کنیم که به علت شرایط ریزگردها و آب و هوایی سالیانه هفت هزار نیروی انسانی تقاضای انتقالی به خارج از استان را داریم در چنین شرایطی و با توجه به اینکه ردیف استخدامی این تعداد معلم امکان پذیر نبود مجبور به استخدام نیروهای حق التدریس شدیم.

در صورت رفع موانع جذب نیروی حق التدریس خواهیم داشت

وی ادامه داد: سعی کردیم نیروی های حق التدریس را با اولویت فرزندان فرهنگیان انتخاب کنیم چرا که با این کار معلم خود را حفظ می کنیم و از تجربه های سی ساله پدر و مادر خود نیز می توانند استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در کل کشور 3500 نفر نیروی حق التدریس توانستند به کار بگیرند این درحالی است که خوزستان با به کارگیری 4600 نفر نیروی حق التدریس گامی در جهت رفع بیکاری و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برداشت.

امسال 2500 نفر از آموزش و پرورش خوزستان بازنشسته می شوند

تقی زاده به خبرنگار موج گفت: امسال 2500 نیروی انسانی آموزش  پرورش استان خوزستان بازنشسته می شود که اکثراً معلم ابتدایی هستند که اگر یکسری از مشکلات و موانع از پیش رو برداشته شوند جذب نیروی حق التدریس را هم خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: پییش دبستانی را به عنوان یکی از مباحث دائمی برای استان خوزستان تاکید کردم و هنوز بعد از چهارسال نیز تاکید می کنم و دلیل آن هم این است که استان ما با محرومیت های فرهنگی و همچنین دارا بودن دانش آموزان دو زبانه، مقطع پیش دبستانی از ملزومات مهم برای همه کودکان واجب التعلیم است.

مخالف تعطیلی زمستانی برای خوزستانم

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد:  شروع به کار شدن مدارس در نیمه شهریور ماه و تعطیل شدن دو هفته ای مدارس در زمستان برای  خوزستان به عنوان استان گرم پایه علمی ندارد و موافق با این موضوع نیستم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه