English

عضو شورای شهر اهواز؛

شهردار اهواز نگاهی آینده دار به گرفتن وام ها داشته باشد

رئیس کمیسیون خدمات شهری و سلامت شورای شهر اهواز گفت: گرفتن وام و تکمیل پروژه های عمرانی در کوتاه مدت نزد مردم محبوبیت می آورد اما در صورتی که شهرداری از پس بازپرداخت این وام ها برنیاید عواقب سنگینی دارد.

شهردار اهواز نگاهی آینده دار به گرفتن وام ها داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، فتح الله حاجتی امروز (31 اردیبهشت) در چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز با از ابراز تأسف از اینکه به دلیل ناکارآمدی رئیس شورای شهر، شاهد چند دستگی بین اعضای شورای شهر هستیم، گفت: این موضوع تا کنون در هیچ کدام از شوراهای شهر اهواز مشاهده نشده و ادامه چنین وضعیتی می تواند به جایگاه شورا و اعتماد مردم صدمات جبران ناپذیری وارد نماید.

حاجتی به برادری و تعامل خود در شورا تأکید کرد و افزود: امیدوارم این توصیه بیش از پیش نزد رئیس شورا در نظر گرفته شده تا مانع از چنددستگی و به حاشیه راندن شورا شویم.

چرا  رئیس شورای شهر اهواز یک روز خاص برای ملاقات با مردم ندارد؟

وی خطاب به رئیس شورای شهر مبنی بر اینکه چرا یک روز خاص برای ملاقات با مردم در نظر گرفته نمی شود و تنها در چند هفته اول ریاست خود به صورت نمایشی یک روز ملاقات تعیین کرده است، اظهار کرد: مردم  برای حل مشکلاتشان چه زمانی باید به شما مراجعه کنند؟

این عضوء شورای شهر اهواز ادامه داد: به دلیل ضعف نظارت بر عملکرد سیستم، شاهد فرار نخبگان، متخصصین و نیروهای کارکشته از شهرداری اهواز به دیگر ادارات و شهرستانها بوده و ادامه این وضع باعث ناامیدی کارکنان زحمتکش شهرداری می شود

حاجتی با اشاره به اینکه علیرغم تاکید شهردار، شاهد به حاشیه رانده شدن قائم مقام های مناطق بدلیل نبود شرح وظایف بوده ایم، بیان کرد: در حال حاضر قائم مقام ها ناکارآمد شده اند و حتی برخی از آنها جای مناسبی برای نشستن نیز ندارند

توجه به مناطق کم برخوردار بسیار ضعیف است

 عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه در توجه به مناطق کم برخوردار ضعف وجود دارد، تأکید کرد: اعضای شورای شهر بیشتر باید به فکر مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین باشند تا مشکلات مردم این مناطق را تا جایی که توان دارد حل کند.

وی در ادامه خطاب به ریاست شورای شهر ، عنوان کرد: تعامل با شهردار در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان کار بسیار ارزنده و قابل تقدیر بوده، اما تا جایی که به رسالت نظارتی شورا آسیبی نرساند.

وی افزو: اگر بنا باشد ما نمایندگان شورا به رسالت نظارتی این نهاد مردمی آسیب بزنیم در پیشگاه خدا و مردم گناهکاریم.

این عضو شورای شهر اضافه کرد: مدیریت در حوزه مطبوعات و حوزه شهر و شهرداری بسیار تفاوت داشته و بنده معتقدم علی رغم گذشت ۸ ماه از عمر شورا، ریاست شورا متوجه تفاوت های آن نشده و امیدواریم در ادامه راه بتواند بهتر از قبل شورا را مدیریت کند.

حاجتی با تأکید بر اینکه انتصابات ضعیف در سمت های کلیدی شهرداری در آینده نزدیک ،شهرداری با بحران های شدید مالی مواجه خواهد شد، گفت: شنیده ها حاکی از این است که شهردار بنا دارد صدها میلیارد تومان املاک شهرداری را که متعلق به شهروندان بوده، در رهن بانک شهر گذاشته و مبلغ ۳۰۰ میلیارد وام بانکی برای انجام پروژه های عمرانی دریافت نماید; در نگاه اول استفاده از تسهیلات و مشارکت بانکها در تکیمل پروژه های عمرانی و خدماتی کار بسیار ارزنده و قابل تقدیری است که باید حمایت و پشتیبانی همه جانبه نمایندگان شورا را داشته باشد ،اما بنده بیم آن را دارم که با روند موجود شهرداری از توان پرداخت اقساط عاجز باشد که متاسفانه آن وقت اموال در رهن بانک، که متعلق به شهر و شهروندان است، به تاراج خواهد رفت.

شورای شهر اهواز

وی مشارکت بانک ها در راستای تکمیل پروژه ها امری بسیار ضروری دانست و گفت: مشارکت بانک ها در تکمیل پروژه ها باید با شفافیت و دقت عمل بسیار بالایی صورت گیرد تا باعث آسیب جبران ناپذیر به بیت المال نشود

حاجتی در پایان بیان کرد: شاید با گرفتن وام و تکمیل پروژه های عمرانی،شورای پنجم در کوتاه مدت نزد مردم وجاهت و محبوبیتی کسب نماید اما در صورتی که شهرداری اهواز از پس بازپرداخت این وامها برنیاید آن وقت گناهی نابخشودنی را مرتکب شده، که امیدوارم با کارشناسی دقیق و غیر عجولانه بتوانیم این مهم را عملی کنیم.

پاسخ رئیس شورای شهر اهواز به انتقادات

محمدجعفر فلسفی رئیس شورای شهر اهواز در پاسخ به انتقادی که به وی شد بیان کرد: تقریباً روزی نبوده که پاسخگوی مراجعات نباشم و اگر روزی نباشم یادداشت می‌کنیم و بعد تماس می‌گیریم. ملاقات عمومی مستمر است و هر روزی که شرایطم اجازه دهد در آن روز مراجعات را دارم. به برخی از افراد در حوزه ریاست مأموریت می‌دهم که بروند و برخی مسائل را بازدید و بررسی کنند و از این طریق نیز پیگیر مشکلات شهر هستم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه