English

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه:

۶۰ درصد خانوار تحت پوشش کرمانشاه، زنان سرپرست خانوار هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: تعداد مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان 161 هزار نفر در غالب 74 هزار و 78 خانوار است که از این تعداد 60 درصد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

60 درصد خانوار تحت پوشش کرمانشاه، زنان سرپرست خانوار هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حسین خدرویسی در خصوص زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز داشت: از مجموع 74 هزار و 78 خانوار تحت پوشش، 40 هزار خانوار سرپرست زن دارند و این یعنی در 60 درصد خانوارهای تحت پوشش زنان سرپرست خانوار هستند.

وی تصریح کرد: همچنین از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد 20 هزار دختر بالای 40 سال بازمانده از ازدواج داریم.

دخل و خرج کمیته امداد کرمانشاه با هم جور نمی شود

خدرویسی به درآمدهای کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در حالی ماهانه از محل صدقات، زکات و نذورات کمتر از 500 میلیون تومان درآمد داریم که از طرف دیگر هزینه های ما به بیش از 30 میلیارد تومان در ماه می رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه با تاکید بر لزوم ساخت 5300 واحد مددجویان در مناطق زلزله زده گفت: در حال حاضر ساخت 2700 واحد شروع شده که 300 واحد آن هفته آینده با حضور رییس کمیته امداد کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از اختصاص مبلغ 12 میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارهای روستایی تحت پوشش کمیته امداد در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: همچنین 15  میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارهای شهری تحت پوشش در مناطق زلزله زده پرداخت می‌شود.

خدرویسی در ادامه مبلغ زکات جمع آوری شده در استان طی سال گذشته را 13 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعهد سال گذشته استان هفت میلیارد و 300 میلیون تومان بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگ سازی پرداخت زکات بیش از 13 میلیارد تومان زکات در سطح استان جمع آوری شد و این یعنی تقریبا دو برابر تعهد سال گذشته ما محقق شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه افزود: تعهد امسال استان نیز 9 میلیارد و 400 میلیون تومان است که امیدواریم امسال هم بتوانیم بیش از تعهد خود جمع آوری زکات داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود 1986 عامل زکات در سطح استان گفت: همچنین 348 مبلغ در سطح استان در خصوص فرهنگ سازی پرداخت زکات فعالیت دارند و در این راستا مردم باید بدانند که نذورات و زکات آنها می تواند بخش اعظمی از مشکلات مددجویان، به ویژه زنان سرپرست خانوار را مرتفع سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه