English

استاندار خوزستان گفت:

دانش آموزان بازمانده از تحصیل در روستاهای خوزستان تحت آموزش مجازی قرار می گیرند

استاندار خوزستان گفت: خوزستان به دلیل پراکندگی جغرافیایی و محدویت های فرهنگی تعداد زیادی دانش آموز با استعداد بازمانده از تحصیل دارد که در نظر داریم با استفاده از آموزش های مجازی و اولویت به دختران دانش آموز مقطع متوسطه اول آن ها را به تحصیل برگردانیم.

دانش آموزان بازمانده از تحصیل در روستاهای خوزستان تحت آموزش مجازی قرار می گیرند

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز (31 اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به موفقیت دانش آموزان کشتی کار فرنگی خوزستان  در سطح جهان اظهار کرد: از مسئولین ذی ربط آموزش و پرورش استان خواهانیم با توجه به اینکه در انتهای سال تحصیلی هستیم آماری از موفقیت وشکست های این نهاد از مقطع پیش دبستانی تا کنکور به صورت شفاف ارائه دهند تا حاله ای از ابهام که در بین مردم وجود دارد برطرف شود.

فرمانداری ها و شهرداری ملزم به همکاری مدیریت علمی  اوقات فراغت دانش آموزان هستند

استاندار خوزستان با بیان اینکه اوقات فراغت دانش آموزان باید مدیریت علمی بشود، عنوان کرد: تمامی فرمانداران و شهرداران ملزم هستند نسبت به پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در سراسر استان چه در تابستان و چه در مواقع دیگر نظارت و حمایت همه جانبه خود را با آموزش پرورش داشته باشند.

وی ضمن تذکر به مدیریت ورزش و جوانان استان نیز به علت عدم حضور در جلسه شورای ادارای آموزش و پرورش، اظهار کرد:  اداره ورزش و جوانان در بخش مدیریت علمی اوقات فراغت دانش آموزان از ارکان اصلی و مهم است و از همین جا ابلاغ می کنیم  که ملزم است تمامی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را در اختیار آموزش و پرورش جهت پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان بگذارد.

استاندار خوزستان گفت: پرکردن اوقات فراغت فقط مختص به یک نهاد نیست بلکه از معاونت بهداشتی نیز خواستاریم با کمک و همکاری در کنار دیگر نهادهای استان در زمینه اوقات فراغت دانش آموزان از لحاظ پوشش سلامت روان و جسم همکاری لازم را داشته باشند.

شریعتی بیان داشت: از اداره نوسازی مدارس خواستاریم مدارس استان را در تمامی نقاط روستایی و شهری کم برخوردار هوشمند و در شأن دانش آموز خوزستان تحویل بدهند.

وی سپس به دانش آموزان روستایی جا مانده از تحصیل اشاره کرد و عنوان کرد: استان خوزستان به لحاظ پراکندگی جغرافیایی که دارد در برخی مناطق به دلیل محدودیت های فرهنگی برخی دختران با استعداد فقط تا مقطع ابتدایی برایشان مقدور است تحصیل کنند چرا که به لحاظ تعداد کمی دانش آموزان که درآن منطقه هستند مقطع متوسطه اول دایر نمی شود و بعد مسافتی و محدویت های فرهنگی آنها را از تحصیل باز می دارد بنا براین یکی از برنامه های ما این است که با استفاده از آموزش های مجازی یک سیم کارت و تبلت های مخصوص در اختیار آنها بگذاریم و از طریق آموزش های از اه دور آنها را به تحصیل باز گردانیم و اولویت نیز با دختران مقطع راهنمایی است.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید نیز قصد داریم با حمایت مشارکت های مردمی و شهروندان هزار دانش آموز کم برخوردار را نیز با استفاده از رقابت انتخاب کرده و حمایت کنیم.

تحت پوشش قرار دادن 140 هزار دانش آموز در طرح اوقات فراغت

همچنین در این جلسه محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با تأکید بر ضرورت تأمین مالی اوقات فراغت دانش‌آموزان، اظهار کرد: حدود یک میلیون دانش‌آموز در خوزستان وجود دارد که تنها 140 هزار دانش‌آموز تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه