English

اجرای تفاهم‌نامه ٨٨ میلیاردی فرهنگی طی پروسه ٣ ساله در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران گفت: طی سفر دوروزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تفاهم‌نامه فرهنگی استان کرمانشاه، بین عالی‌ترین مقام وزارت و استاندار کرمانشاه به امضاء رسید.

اجرای تفاهم‌نامه ٨٨ میلیاردی فرهنگی طی پروسه ٣ ساله در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری با اشاره به اجرایی شدن تفاهم‌نامه فرهنگی کرمانشاه طی سه سال، افزود: تفاهم‌نامه فرهنگی کرمانشاه با این کیفیت، محتوا و حجم ریالی در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته در معاونت‌های مختلف وزارتخانه و جلسات مکرری که با استانداری، سازمان برنامه‌وبودجه و معاونت سیاسی استانداری در این خصوص برگزارشده است، اظهار کرد: جلسه ستاد سفر استانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمانشاه با محوریت تفاهم‌نامه استان در تهران برگزار شد که نشان که نشان از جدی بودن این موافقت‌نامه دارد.

حجت‌الاسلام جعفری، ابراز کرد: تفاهم‌نامه فرهنگی استان کرمانشاه در جریان سفر دوروزه وزیر به استان با مبلغ ٨٩ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان به امضاء رسید.

وی سهم استان را ٦٦ میلیارد و ٦٠٠ میلیون تومان و سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ٢٣ میلیارد و ١١٠ میلیون تومان اعلام کرد که در بخش‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه فرهنگ و هنر استان هزینه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به روند ساخت پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، سنقر و سرپل ذهاب، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های کلی در تفاهم‌نامه احداث ۷ پروژه فرهنگی هنری و نگارخانه است که از محل اعتبارات سفر رهبری تأمین‌شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها را ٨٠ درصد اعلام و عنوان کرد: تاکنون اعتباری بالغ‌بر ١٦ میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص‌یافته است.

حجت‌الاسلام جعفری، بابیان اینکه سرانه ملی فضای فرهنگی برای هر فرد ١٥ سانتی‌متر است، در حال حاضر سرانه ما برای هر فرد ٣٧ سانتی‌متر مربع است که با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور، حدود ۳۰ سانتی‌متر بر سرانه فضای فرهنگی استانی افزوده خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در سفر به کرمانشاه

تخصیص تسهیلات ویژه به هنرمندان مناطق زلزله زده

وی از پرداخت تسهیلات ویژه به هنرمندان مناطق زلزله‌زده خبر داد و اضافه کرد: در این سفر مقرر شد برای هنرمندان آسیب‌دیده از زلزله در این مناطق ۴ میلیون تومان وام و ۳۰ کانکس در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول، بابیان اینکه حق عضویت صندوق بیمه هنرمندان برای تمامی هنرمندان مناطق زلزله‌زده تا ۲ سال رایگان است، تصریح کرد: در مناطق زلزله‌زده صندوق بیمه هنرمندان، حق بیمه ٨ درصدی هنرمندان را پرداخت می‌کند و همچنین بیمه تکمیلی برای آن‌ها تا ۲ سال از این صندوق پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری، در ادامه با اشاره به اینکه سقف سنی مستمری‌بگیران ۶۰ سال است، بیان کرد: هنرمندان دارای ٥٥ سال سن در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با لحاظ ۵ سال تخفیف شرط سنی، می‌توانند از این مستمری برخوردار شوند.

وی با اعلام اینکه درجه هنری هیچ محدودیتی ندارد در طرح تفاهم‌نامه فرهنگی کرمانشاه، گفت: هنرمندان با ۳۵ سال سابقه هنری در مناطق زلزله‌زده مشمول دریافت مبلغ مستمری خاص قرار می‌گیرند که مبلغ آن ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی