English

رئیس هیئت‌مدیره موسسه‌ی محکم؛

درمان رایگان کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی در هرمزگان/بیشترین موارد ناهنجاری در بیمارستان خلیج فارس است

رئیس هیئت‌مدیره موسسه‌ی حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادر زادی (محکم) گفت: به دلایل قانونی حضور موسسه‌ی محکم در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس ممکن نیست و کودکان دارای ناهنجاری می‌باید به بیمارستان شهید محمدی یا کودکان منتقل شوند و این جابه‌جایی‌ها گاه به فوت این نوزادان می‌انجامد.

درمان رایگان کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی در هرمزگان/بیشترین موارد ناهنجاری در بیمارستان خلیج فارس است

به گزارش خبرگزاری موج، صلاح‌الدین دلشاد در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان به تشریح فعالیت این موسسه پرداخت و گفت: از سال 70 در رشته‌ی اطفال مشغول به کار هستم و باید توجه کرد که این رشته در ایران بسیار کم یاب است و تنها 85 نفر متخصص اطفال وجود دارند که از این تعداد برخی به دلیل کهولت سن بازنشسته شده‌اند.

وی با اشاره به استیصال خانواده‌ها در مناطق محروم در تأمین هزینه درمان کودکانشان افزود: با جمعی از همکاران این موضوع را در میان گذاشتیم و به همراه تعدادی از خیرین اقدام به تأسیس موسسه محکم کردیم.

این متخصص اطفال ادامه داد: این موسسه فعالیتش را از سال 1384 آغاز کرد که در ابتدا حوزه‌ی فعالیت آن تهران بود؛ اما در حال حاضر به دلیل نیاز در بیشتر نقاط کشور فعالیت می‌کند.

دلشاد بابیان اینکه این موسسه 35 ناهنجاری را پوشش می‌دهد تصریح کرد: با همکاری وزیر بهداشت این موسسه را گسترش و از زابل تا چابهار هفت شعبه را تأسیس کردیم تا بتوانیم نیاز بیماران این منطقه را نیز پوشش دهیم.

وی ادامه داد: به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیستان و یلوچستان یک مرکز جراحی اطفال در این استان راه‌اندازی شد؛ چراکه به دلیل مشکلات مالی امکان سفر بیماران به تهران وجود نداشت.

رئیس هیئت‌مدیره موسسه‌ی محکم گفت: در اواسط سال گذشته به درخواست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در 14 اسفند به این استان آمدیم و با کمک رئیس مجمع خیرین سلامت هرمزگان این موسسه در هرمزگان نیز راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه امکانات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را برای راه‌اندازی مرکز جراحی اطفال در اولین سفر خود بررسی کردیم، گفت: در این سفر تعدادی از بیماران را ویزیت نموده و قرار شد موارد خاصی را شخصاً جراحی کنم.

980 ویزیت و 154 عمل جراحی رایگان در هرمزگان

وی افزود: از 21 فروردین ماه سال جاری به مدت 10 روز تعدادی از این عمل‌ها انجام شد و در حال حاضر نوبت دومی است که در خدمت این بیماران هستم و از ابتدا تاکنون 980 بیمار ویزیت و 154 بیمار هرمزگانی نیز مورد عمل جراحی قرارگرفته‌اند.

 دلشاد تصریح کرد: در توافقی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان داشتیم مقرر شد که هیچ فرانشیزی از بیماران دریافت نگردد و با این اوصاف این عمل‌ها به شکل کاملاً رایگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این مدت یک‌پنجم بیماران از قشم، یک‌پنجم از میناب و یک‌پنجم نیز از رودان بوده‌اند، افزود: ما در این مدت کوتاه به غیر از بندرعباس سه شعبه در هرمزگان با کمک خیران و در شهرستان‌های رودان، میناب و قشم راه‌اندازی کرده‌ایم تا مشکلات کودکان در این شهرستان‌ها نیز مرتفع شود.

این جراح اطفال بابیان اینکه بعضی از سازمان‌های مردم‌نهاد محلی حضور تیم ما را اطلاع‌رسانی کردند گفت: ما قصد داریم که مردم از حضور چنین تیمی در این استان آگاه شوند.

حضور پزشک فوق تخصص ارتوپدکودکان در هرمزگان

وی همچنین ابراز داشت: با توجه به مشکل نبود تخصص ارتوپد کودکان در استان هرمزگان با یکی از پزشکان که فوق تخصص ارتوپد کودکان  است صحبت کرده ایم.

دلشاد افزود: از 11 خردادماه جاری دکتر غزنوی برای انجام ویزیت کودکانی که مشکل ارتوپدی دارند در هرمزگان حضور خواهد داشت.

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه 90 درصد نوزادان در بیمارستان خلیج‌فارس متولد می‌شوند پس بیشتر ناهنجاری‌ها نیز در بین نوزادان این بیمارستان وجود دارد، تصریح کرد: این بیمارستان امکانات خوبی دارد اما به دلایل قانونی حضور موسسه‌ی محکم در این بیمارستان ممکن نیست و کودکان دارای ناهنجاری می‌باید به بیمارستان شهید محمدی یا کودکان منتقل شوند و این جابه‌جایی‌ها گاه به فوت این نوزادان می‌انجامد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با مساعدت و وساطت معاون سیاسی، امنیتی استاندار این مشکل مرتفع شود و این گروه بتواند در بیمارستان خلیج‌فارس نیز به مداوای کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی بپردازد.

رسانه ها اخبار امید بخش را پوشش دهند

همچنین بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی استانداری هرمزگان بابیان اینکه چرا این اخبار امیدبخش رسانه‌ای نمی‌شود گفت: رسانه‌ها باید این اخبار خوب را پوشش بدهند.

وی افزود: اینکه یک تیم مجرب پزشکی از تهران به این استان آمده و با نهایت انسانیت و دلسوزی اقدام به مداوای بیماران می‌کند آن‌هم بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مادی جای بسی ستایش است.

اکرمی گفت: اخبار خوب را باید گسترش داد چراکه همه‌گیری این اخبار باعث افزایش انجام کارهای خیر در جامعه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: اینکه هنوز انسان‌های شریفی در ایران هستند که در مناطق محروم فعالیت می‌کنند و کار شرافتمندانه‌ی خود را گسترش می‌دهند جای بسی امیدواری است.

وی افزود: مطلع شدن افراد جامعه از حضور چنین افرادی باعث افزایش امید در جامعه می‌شود.

اکرمی در پایان خاطرنشان ساخت: مجموعه‌ی اجرایی هرمزگان هر کمکی در این راستا را وظیفه‌ی خود می‌داند و آماده‌ی گسترش این کار خیر در جامعه و خدمت گذاری به مردم است.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه