English

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت بیان کرد:

ابراز گلایه از انباشت زباله در برخی از محلات رشت/تاکید به پرداخت سهم دولت پیرامون خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت در چهل و دومین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با ابراز گلایه از انباشت زباله در برخی از محلات رشت افزود: در برخی از محلات جمع آوری زباله به صورت روزانه انجام نمی شود و این مهم موجب گلایه شهروندان شده است.

ابراز گلایه از انباشت زباله در برخی از محلات رشت/تاکید به پرداخت سهم دولت پیرامون خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رمضان ماه ضیافت الهی است و امیدوارم همه ما از فیوضات این ماه بزرگ بهره مند شویم.

فاطمه شیرزاد افزود: حدود ۹ ماه از شروع فعالیت شورای پنجم رشت می گذرد و طی این مدت اقدامات خوبی در حوزه پسماند و سراوان در راستای ارتقای سلامت مردم انجام شده که از آن جمله می توانیم به افزایش اعتبارات مدیریت شهری و تلاش و پیگیریهای مداوم به منظور جذب اعتبارات استانی و ملی برای این حوزه اشاره کرد.

جمع آوری پسماند خشک از داخل محلات رشت به طور مستمر در حال انجام است

 وی به روند بهسازی سراوان و احداث تصفیه خانه آن اشاره کرد و گفت: جمع آوری پسماند خشک از داخل محلات رشت به طور مستمر در حال انجام است و متاسفانه چند ماهی است که پروژه های عمرانی شهرداری رشت از حرکت ایستاده اند.

عدم اجرای پروژه های عمرانی در شهر رشت

شیرزاد با ابراز گلایه از عدم اجرای پروژه های عمرانی در شهر رشت بیان کرد: انتظار داریم با توجه به حساسیت هایی که در حوزه سراوان وجود دارد و با نزدیک شدن به روزهای گرم سال روند بهسازی در این حوزه سرعت بیشتری به خود گرفته و متاسفانه در حوزه دریافت شن و ماسه مورد نیاز به منظور پاشیدن بر روی زباله ها نیز همکاریهای لازم از سوی سازمان صنعت و معدن انجام نمی شود.

کمیسیون -بهداشت -شورای رشت

تاکید بر جذب اعتبارات دولتی به منظور خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان

وی با تاکید بر جذب اعتبارات دولتی به منظور خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان گفت: متاسفانه به علت عدم پرداخت مبلغ اولیه قرار داد خرید دستگاه زباله سوز از سوی دولت در این حوزه با مشکل مواجه شده ایم و این در حالی است فصل بهار رو به اتمام بوده و یقینا با شروع فصل بارندگی در رشت عملیات اجرایی احداث زباله سوز با مشکل مواجه می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت با اشاره به آغاز فعالیت مدیران پروژه های شهرداری رشت بیان کرد: مدیران پروژه اخیرا از سوی شهردار رشت انتخاب شده و انتظار داریم با حضور این افراد مباحث با قدرت بیشتری پیگیری و گزارش عملکردها به صحن شورا ارائه شود.

انتقاد از عدم همکاری اداره منابع طبیعی گیلان بابت عدم اختصاص زمین به منظور احداث تصفیه خانه در سراوان

شیرزاد با انتقاد از عدم همکاری اداره منابع طبیعی گیلان بابت عدم اختصاص زمین مناسب به منظور احداث تصفیه خانه در سراوان تصریح کرد: بیش از ۳۰ سال است که شیرآبه های سمی حیات سالم را از درختان موجود در برخی از نقاط سراوان سلب کرده اما متاسفانه منابع طبیعی برای قطع همان درختان به منظور ایجاد تصفیه خانه سراوان همکاری نمی کند.

وی افزود: امیدوارم با توجه به عمق فاجعه ای که در سراوان وجود دارد نسبت به حفظ و تامین سلامت مردم توجه بیشتری معطوف شده و یقینا با فرا رسیدن فصل گرم سال و هجوم مگس ها زندگی و آسایش مردم سراوان مختل می شود.

شیرزاد با بیان اینکه ایجاد تصفیه خانه در سراوان نیازمند تامین زمین مناسب از سوی منابع طبیعی است افزود: مجوز قطع درختان در سراوان به منظور ایجاد تصفیه خانه صادر نمی شود و این موضوع واقعا نگران کننده است.

وی با دعوت از مدیران منابع طبیعی کشور به منظور بازدید از وضعیت سراوان و درختان موجود در آن بیان کرد: از مدیران حوزه منابع طبیعی کشور تقاضا داریم برای بازدید از وضعیت نامناسب درختان سراوان به گیلان سفر کرده و از نزدیک عمق فاجعه زیست محیطی را مشاهده کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت افزود: در حال حاضر ۲۷ دهیاری و پنج شهر زباله های خود را به سراوان سرازیر می کنند و این در حالی است که مدیریت زباله سراوان به عهده شهرداری رشت واگذار شده و در چنین شرایطی نیز برای ایجاد تصفیه خانه همکاری نمی کنند.

تسریع آسفالت راه دسترسی به سایت سراوان

وی به تسریع آسفالت راه دسترسی به سایت سراوان اشاره کرد و گفت: انتظار داریم این کار در اسرع وقت انجام شده و امیدوارم سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان نیز نسبت به صدور مجوز برداشت شن و ماسه همکاری کند.

شیرزاد با اشاره به اینکه حدود دو ماه است که سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان مجوز برداشت شن مخلوط را برای سراوان صادر نمی کند گفت: شهرداری رشت تمام تلاش خود را به منظور کاهش مشکلات سراوان به کار گرفته و انتظار می رود صنعت و معدن نیز در تصمیم گیریهایش تجدید نظر کرده و در راستای حفظ سلامت مردم همکاری کند.

کمیسیون بهداشت شورای رشت

وی افزود: سازمان صنعت و معدن گیلان اخیرا دو معدن به شهرداری رشت معرفی کرده که قابل استفاده نیست و زنگ خطر بابت خطرات ناشی از عدم پاشیده شدن شن برروی زباله ها در سراوان به صدا درآمده است.

تاکید به پرداخت سهم دولت پیرامون خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان

شیرزاد با تاکید به پرداخت سهم دولت پیرامون خرید دستگاه زباله سوز برای سراوان تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت مبلغ اولیه قرار داد خرید دستگاه زباله سوز به شرکت TTS یقینا حجم مشکلات در این حوزه افزایش پیدا می کند.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به روند جمع آوری زباله خشک در محلات رشت اشاره کرد و گفت: باید اقلام تشویقی به شهروندانی که در این حوزه فعالیت می کنند ارائه شود و فقط به دادن پلاستیک زباله به آنان بسنده نشود.

ابراز گلایه از انباشت زباله در برخی از محلات رشت

وی با ابراز گلایه از انباشت زباله در برخی از محلات رشت افزود: در برخی از محلات جمع آوری زباله به صورت روزانه انجام نمی شود و این مهم موجب گلایه شهروندان شده و انتظار داریم جمع آوری زباله به طور روزانه در محلات رشت انجام شود.

شیرزاد با تاکید بر حضور میدانی معاونین خدمات شهری شهرداری های مناطق رشت تصریح کرد: اخیرا انباشت زباله در کمربندی خرمشهر موجب نگرانی ساکنین آن منطقه شده و با توجه به اینکه این محدوده خارج از شهر است انتظار داریم به منظور رفع دغدغه های ساکن آن منطقه با فرماندار رشت مذاکراتی انجام شود.

کیفیت مناسب کود تولیدی در کارخانه کودآلی شهرداری رشت

وی به کیفیت مناسب کود تولیدی در کارخانه کودآلی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: کودی که توسط کارخانه کود آلی تولید شده است از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قابلیت عرضه به خریداران را دارد و برای این منظور باید بازار یابی مناسبی انجام شود.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در جلسه امروز اظهار کرد: کارخانه کودآلی روند مناسبی دارد و با برنامه ریزیهای انجام شده رشد مناسبی پیرامون آن شاهد هستیم.

محمد حسن عاقل منش افزود: با راه اندازی واحدهای مختلف در کارخانه کودآلی اتفاقات خوبی رقم خورده و برای کود تولید شده باید نسبت به بازاریابی مناسب ورود کرد.

وی با اشاره به تبلیغات انجام شده پیرامون کود تولید شده در کارخانه کودآلی بیان کرد: باید با ورود به مبحث بازاریابی، فروش ، بسته بندیهای شکیل و غیره کود تهیه شده را به یک برند مطرح در بازار فروش مطرح کنیم.

کمیسیون -بهداشت شورای رشت

یکی دیگر از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا با بیان اینکه باید صدای مردم را به گوش مسئولین برسانیم اظهار کرد: حقوق فروردین کارگران رفت و روب شهرداری رشت به طور کامل پرداخت نشده است .

محمد حسن علیپور افزود: برای جشنهایی در خارج از استان هزینه های هنگفت پرداخت می کنند اما جشن کارگر را برای قشر زحمتکش کارگر در شهرداری رشت برگزار نکردند.

شهرداری رشت ۴۵ میلیون تومان برای کنفرانس آداب نوین در تهران هزینه کرده است

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت ۴۵ میلیون تومان برای کنفرانس آداب نوین در تهران هزینه کرده است بیان کرد: کارگر شهرداری رشت حقوق فروردین خود را نگرفته و برخی از بیت المال هزینه های میلیونی انجام می دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز با اشاره به عدم صدور مجوز برداشت شن و ماسه برای شهرداری رشت اظهار کرد: با توجه به فصل تخم ریزی ماهیان برداشت شن و ماسه از رودخانه ها تا ۱۵ اردیبهشت ممنوع است اما متاسفانه پس از ۱۵ اردیبهشت نیز این روند تداوم داشته است.

علی مقصودی افزود: در سمت توتکابن یک معدن به شهرداری رشت بابت برداشت شن معرفی کرده اند که غیر قابل استفاده است .

وی به تجمع زباله در کمربندی خرمشهر اشاره و بیان کرد: این بخش در محدوده شهر نیست و باید از طریق فرمانداری رشت در این باره مکاتبه و پیگیری شود.

مدیر عامل پسماند شهرداری رشت در این جلسه با اشاره به وضعیت آسفالت دسترسی جاده سراوان اظهار کرد: پیمانکار این پروژه سازمان عمران شهرداری رشت است و تردد بیش از اندازه خودروهای حمل زباله موجب طولانی شدن آسفالت این مسیر شده و پیش بینی می شود این اقدام تا دو ماه آینده به طول بیانجامد.

علیرضا حاجی پور با بیان اینکه آسفالت این مسیر با نظارت دانشگاه گیلان و زیر سازیهای مناسب در حال انجام است گفت: حدود دو ماهی است که انجام آسفالت جاده دسترسی به سایت سراوان آغاز شده است و با هماهنگیهای انجام شده با شرکت برق مقدمات برق دار شدن آن مسیر در حال انجام است.

خرید ماشین آلات مورد نیاز سازمان پسماند

وی به خرید ماشین آلات مورد نیاز سازمان پسماند اشاره کرد و گفت: خرید دستگاه زباله کوب از کشور آلمان انجام شده و همچنین تعداد ۴ کامیون، یک دستگاه زباله کوب، بیل مکانیکی، لودر، یک دستگاه سمپاش ۸۰۰ لیتری سه مخزنه، سمپاش موتوری ۱۰۰ لیتری برای رفع نیاز سازمان انجام شده است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری رشت ایجاد پوشش گیاهی در اطراف محل دفن زباله در سراوان را از دیگر اقدامات این سازمان دانست و بیان کرد: برای خروج گاز متان ناشی از انباشت زباله در سراوان ۲۴ حلقه چاه ایجاد شده است.

جمع آوری زباله های خشک در محلات رشت

حاجی پور به جمع آوری زباله های خشک در محلات رشت اشاره کرد و گفت: این مهم به پیمانکاران زباله تر واگذار شده و پس از این اقدام آمار روزانه جمع آوری زباله خشک افزایش پیدا کرده است .

وی افزود: به منظور تشویق شهروندان به مشارکت در طرح تفکیک زباله از مبدا اقلام تشویقی در ۱۳ کانکس فعال سطح شهر قرار داده شده و در حال حاضر در خیابان امین ضرب، گلباغ نماز، حمیدیان ، حافظ آباد، مسکن مهر، رودبارتان و غیره کانکس جمع آوری زباله خشک جانمایی شده و قرار است در یک قسمت آن تحویل زباله و در بخش دیگر آن به ارائه آموزش برای کودکان بپردازیم .

قرار داد زباله سوز ۶۰۰ تنی برای رشت

مدیر کارخانه کود آلی نیز در این جلسه با اشاره به قرار داد زباله سوز ۶۰۰ تنی برای رشت اظهار کرد: در حال حاضر در سه نقطه آزمایش خاک و نقشه های مورد نیاز انجام و برای شرکت TTS ارسال شده است.

آرش جهانگیری با بیان اینکه دو هفته آینده آزمایشات انجام شده پیرامون وضعیت خاک برای شرکت طرف قرارداد ارسال می شود گفت: تا کنون ده میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان به این شرکت بابت دستگاه زباله سوز پرداخت شده است.

وی افزود: مبلغ پیش پرداخت بابت خرید دستگاه زباله سوز که در تعهدات دولت بوده و قرار بود از اعتبارات دولتی تامین شود پرداخت نشده است.

جهانگیری به ظرفیت کارخانه کودالی اشاره کرد و گفت: ظرفیت فعلی کارخانه کودآلی روزانه ۲۵۰ تن است و قصد داریم این ظرفیت را به روزانه ۵۰۰ تن افزایش دهیم وبرای این کار باید دو سوله ایجاد کنیم که قرارداد آن با سازمان عمران منعقد شده است.

کمیسیون -بهداشت -شورای- رشت

خرید خودروهای سنگین برای سهولت در کار کارخانه کودآلی

وی به خرید خودروهای سنگین برای سهولت در کار کارخانه کودآلی اشاره و بیان کرد: چند دستگاه کامیون و غیره در راستای افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی خریداری شده است.

مدیر کارخانه کودآلی شهرداری رشت به عدم صدور مجوز قطع درختان توسط منابع طبیعی اشاره کرد وگفت: تا کنون اجازه قطع درختان به شهرداری رشت داده نشده و این مهم احداث تصفیه خانه سراوان را به تاخیر می اندازد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت نیز در جلسه امروز اظهار کرد: اخیرا برخی از خودروهای سنگین و مورد نیاز سازمان به منظور اجرای آسفالت در جاده سایت سراوان خریداری و مشغول به فعالیت شده اند. روائی افزود: تمام تلاشمان را به کار گرفته تا در اسرع وقت آسفالت جاده سایت سراوان انجام و مشکلات آن برطرف شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی