English

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت:

۱۰ هزار ۵۰۰ اشتغال مستقیم برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی

در حوزه اشتغال بیش از ۱۰ هزار طرح در سطح استان با اعتبار ۱۷۴ میلیارد تومان اجرا شد و ۱۰ هزار ۵۰۰ اشتغال مستقیم برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ایجاد شد.

۱۰ هزار ۵۰۰ اشتغال مستقیم برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی

حبیب‌ الله آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج از مشهد، اظهار داشت: در سال ۹۷ در ۳ حوزه تامین مسکن، اشتغال و زیارت کار خواهیم کرد و در سال گذشته هم بالغ بر هزار واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شد و امیدواریم که این میزان در سال ۹۷ دو برابر شود.

وی افزود: در حوزه اشتغال بالغ بر ۱۰ هزار طرح در سطح استان با اعتبار ۱۷۴ میلیارد تومان اجرا شد و بالغ بر ۱۰ هزار ۵۰۰ اشتغال مستقیم برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ایجاد شد و برای امسال هم اگر مصوبات دولت در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت عملی شود رشد دو برابری این میزان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه سفر دولت مصوب شد که هزار میلیارد ریال علاوه بر بودجه تبصره ۱۶ تخصیص ‌یابد، خاطرنشان کرد: در جریان این سفر مقرر شد تا در سال ۹۷، ۱۵ هزار اشتغال مستقیم برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی از محل صندوق توسعه ملی روستایی ایجاد شود و تفاهم‌ نامه آن بین رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و استاندار خراسان رضوی به امضا رسید.

آسوده تصریح کرد: در سال‌های ۹۷ و ۹۸ بالغ بر هزار واحد مسکن مهر در سطح استان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی اعطا می‌شود؛ همچنین در بحث جهیزیه نوعروسان هم نزدیک به ۵ هزار سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش اعطا شد و خوشبختانه یک مورد پشت نوبتی هم نداشتیم و بالغ بر ۱۰۰ هزار زائر هم با همکاری آستان قدس رضوی به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شدند که جمع زیادی از آنها زائر اولی بودند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ و در بحث کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده از صندوق‌های صدقات که رقم آن ۲۳۰ میلیارد ریال بود، بالغ بر ۴۵ درصد رشد را نسبت سال ۹۵ داشتیم، تاکید کرد: رویکرد کاری ‌مان در سال ۹۷ در این حوزه بر الکترونیکی کردن صدقات و کمک‌های مردمی بوده است تا شاهد سرقت و سودجویی سارقان نباشیم؛ همچنین شیار صندوق‌‌ها هم از حالت افقی به عمودی درآمده تا شاهد تکرار این سرقت‌ها نباشیم و از مردم هم می‌خواهیم در پرداخت الکترونیکی صدقات مشارکت کنند تا کمک‌ها و هدایای آن‌ها زودتر به دست نیازمندان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۶ به ‌صورت ۱۰۰ درصدی پرداخت شده است، بیان کرد: برای سال ۹۷ رشد ۶ درصدی بودجه استان را خواهیم داشت و سهم خراسان رضوی در بودجه امداد ۸ تا ۱۰ درصد مجموع اعتبارات کشوری در این بخش بوده است و رقم نهایی آن تا اواخر اردیبهشت ماه مشخص می‌شود.

آسوده گفت: به دنبال آن هستیم که با مشارکت مردم مشکل فقر در جامعه را برطرف کنیم و کمیته امداد امام خمینی(ره) فرصت کار غیرمستقیم با همکاری مردم و خیران نیک‌اندیش را در سرلوحه برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

وی افزود: مخالف فعالیت خیریه‌ها نیستیم، اما می‌خواهیم که خدمتی صادقانه و یکپارچه داشته باشیم و این برنامه‌ها توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان متولی امر مدیریت شود تا هیچگونه موازی‌کاری‌ای وجود نداشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه بانک‌های استان در سال گذشته ۹۵ درصد تسهیلات اعطایی در حوزه اشتغال‌زایی را که به مبلغ ۱۳۴ میلیارد تومان بود را به محرومان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی پرداخت کردند، گفت: از میان این تسهیلات بانکی اعطا شده ۷۷۴۸ طرح اشتغال در سطح استان اجرایی شده است و وام‌های اعطایی موجب ایجاد ۱۲ هزار فرصت شغلی مستقیم شد و ۲۷۴۳ طرح اشتغال‌زایی توسط صندوق امداد ولایت اجرا شد که در این طرح ۳۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد.

آسوده با بیان اینکه در طول سال و به‌خصوص در زمان‌های خاص سال و با همراهی و مشارکت مردم خیر و نیک‌اندیش ویژه‌برنامه‌های خاصی در جهت حمایت از نیازمندان تحت پوشش اجرا می‌شود، تصریح کرد: یکی از زمان‌های خاص سال ایام ماه مبارک رمضان بوده و همه ساله در ایام این ماه مبارک برنامه‌های ویژه‌ای از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در سطح استان اجرا می‌شود که این برنامه‌ها شامل توزیع غذای گرم، برپایی سفره‌های افطاری برای ۴۰ هزار نفر با کمک خیران نیک‌اندیش، توزیع ۱۲ هزار سبد کالایی و غیره بوده است و مجموع خدمات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: برنامه‌های امسال ماه مبارک رمضان کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با شعار بهانه‌ای برای مهربانی از ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خرداد ماه در سطح استان اجرا می‌شود و مردم خیر و نیک‌اندیش می‌توانند جهت مشارکت در برنامه‌های ماه مبارک رمضان و اعطام شایسته مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هدایای نقدی خود را به شماره حساب: ۰۱۰۵۲۲۴۴۰۶۰۰۰، شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۱۱۱۱ و کد (ussd):  ۸۸۷۷*۰۵۱#* نزد بانک ملی ایران ارسال کنند و هدایای غیرنقدی خود را هم به اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی و ادارات زیرمجموعه این نهاد انقلابی در شهرستان‌های استان تحویل دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • امامقلي خسروشير ي

    مسكن براي خانواده هاي تحت پوشش امري لازم وضروري است؛ اكثرا در جذب منابع بانكي دچار مشكلند، لااقل خود كميته تضمين بازپرداخت وام هاي مسكن تحت پوشش را به عهده بگيرد تا مدد جويان براحتي بتوانند صاحب خانه شوند در شهرستان جغتاي اين مشكل فراوان به چشم مي خورد ياري كنيد اين افراد را

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه