English

بخشش خون فرزند پس از ۴۵ سال/صلح و سازش دو طایفه در اهواز

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از صلح و سازش دو طایفه در اهواز پس از ۵۴ سال کینه و دشمنی با هم خبرداد .

بخشش خون فرزند پس از 45 سال/صلح و سازش دو طایفه در اهواز

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، عبدالعباس زبیدی‌نیا با اشاره به صلح و سازش بین دو طایفه در اهواز پس از 54 سال کینه و دشمنی اظهار داشت: در سال 1343 بین دو طایفه کروشات و کعب دبات در اهواز درگیری رخ داد و بر اثر وقوع یک قتل ناخواسته دشمنی ایجاد شد که این خصومت تاکنون پابرجا بود و به علت وقوع این قتل و در تب کینه و انتقام و دشمنی، سه قتل دیگر میان این دو طایفه در طول این چند سال صورت گرفت.

وی ادامه داد: از تاریخ درگیری کشمکش و درگیری سایه سنگین خود را بر این دو طایفه گسترانیده بود و روز به روز بر دامنه آن افزوده می‌شد و پدران و مادران این دو طایفه در طول این سال‌ها همواره نگران فرزندان خود بودند که مبادا آتش این دشمنی شعله‌ورتر شده و دامن دیگران را بگیرد.

زبیدی نیا اظهار کرد: با ارجاع پرونده این دو طایفه به دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین، پس از 54 سال کینه و دشمنی بین این دو طایفه خوشبختانه با تلاش این شورای و با حضور سادات، بزرگان طوایف منطقه و معتمدین هر دو طایفه صلح و سازش شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه این پرونده بدون هیچ گونه پیش شرطی بین طرفین دعوا محقق و این پرونده با صلح و سازش مختومه شد، گفت: امیدواریم این موضوع مبنایی باشد برای آغاز مختومه کردن همه اختلافات و دعاوی که در سطح استان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه