English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

استفاده از تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا در پلیس اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از عملیاتی شدن ۳ نمونه از تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا در پلیس اصفهان خبر داد.

استفاده از تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا در پلیس اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه این فرماندهی به سرعت در حال استفاده از تجهیزات و فناوری روز دنیا برای مقابله با مجرمان و قاچاقچیان است از عملیاتی شدن ۳ نمونه از این تجهیزات خبر داد.

وی با اشاره به پیچیده شدن جرایم در عصر حاضر و استفاده مجرمان از شیوهها و روش‌های حرفه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود، گفت: نیروی انتظامی بایستی از فن‌آوری و تجهیزات روز دنیا برای مقابله با این‌گونه مجرمان و ارتقای امنیت هرچه بیشتر شهروندان استفاده کند؛ در همین راستا برای نخستین بار دستگاه "کواد کوپتر" که به نوعی سامانه هوشمند تصویربرداری و انتقال آنلاین آن به مرکز است را در سطح استان عملیاتی کردیم.

وی افزود: با استفاده از این وسیله بیراهه‌ها، راه‌های فرعی، کویری، بیابانی  که قاچاقچیان قصد انتقال کالاهای قاچاق یا مواد مخدر را دارند، کنترل کنیم به طوری که تصاویر مزبور به صورت آنلاین به مرکز کنترل پلیس منتقل می‌شود؛ این کار سبب اشرافیت بیشتر ماموران بر این مسیرها و نیز خودروهای حامل قاچاق کالا و مواد مخدر خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مراحل آزمایش این دستگاه با موفقیت انجام یافته است، گفت: با دستور جانشین فرمانده ناجا قرار شد، تعداد بیشتری از این دستگاه در اختیار انتظامی استان اصفهان قرار بگیرد تا ماموران با اشرافیت بیشتری بتوانند ماموریت مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر را انجام دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این دستگاه "ایکس ری" کامیونی و سواری که نوعی سامانه هوشمند شناسایی کالای قاچاق و مواد مخدر جاسازی شده در داخل خودرو است هم برای نخستین بار در ایست و بازرسی شهید شرافت شهرستان  نائین نصب و عملیاتی شده؛ ان‌شاالله در آینده‌ای نزدیک از این سامانه در سایر ایست و بازرسی‌های استان به کارگیری خواهد شد.

سردار معصوم بیگی به کارگیری تجهیزات جدید نظیر "جلیقه‌های مجهز به دوربین" در ماموریت‌های پلیس استان اشاره و بیان کرد: تجهیز ماموران پلیس عاملی برای استانداردسازی رفتار و همچنین صیانت و حمایت از آنان به شمار می‌آید؛ برخی مواقع با شکایت‌هایی از نوع عملکرد ماموران روبه‌رو می‌شویم بنابراین ضبط و ثبت ماموریت‌های پلیس نظیر برخورد با مجرمان می‌تواند به ما در روشن شدن حقیقت کمک کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با شتاب و سرعت بیشتری به سمت فناوری‌های جدید و روز دنیا برای اجرای مطلوب ماموریت‌ها و مقابله با شیوه‌های مجرمان و قاچاقچیان گام بر می‌دارد، گفت: امیدواریم با تحرک و افزایش توان عملیاتی ماموران این فرماندهی بتوانیم میزان امنیت استان را ارتقاء دهیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی