English

خطیب جمعه مشهد:

پول حرام اموال حلال را هم به آتش می کشد

آیت الله علم الهدی گفت: درآمدی که باید به من برسد به صرف اینکه از راه حرام دنبالش رفتم اضافه نمی‌شود. پول اضافه از راه حرام در زندگی نه تنها خورده خودتان نمی‌شود بلکه مقداری از اموال حلال شما را نیز به آتش می‌کشد.

پول حرام اموال حلال را هم به آتش می کشد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در مورد شیطان‌شناسی از نگاه قرآن بود؛ لجام زدن شیطان به عنوان یک ابزار وسوسه مورد بحث قرار گرفت و عملیاتی که شیطان نسبت به افراد لجام زده و تسخیر کرده خودش انجام میدهد مورد بحث قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: افرادی را که شیطان تسخیر کرده و به آنها لجام زده نسبت به آنها چهار عملیات انجام می‌دهد، انسان تسخیر شده شیطان، اصلا فکر نمی‌کند و با صدای شیطان به حرکت درمی‌آیند. شیطان علاوه بر این انسان‌های لجام زده خود را اهمیت نمی‌دهد بلکه او را دست انداخته و دنبال سر خودش به راه می‌اندازد.

علم‌الهدی گفت: عملیات دوم شیطان در مورد انسان این است که او را به طرفی که خودش می‌خواهد می‌برد، عوامل شیطان یک عده عوامل سواره است یعنی شیاطینی که سریع عمل می‌کنند و اگر قرار شد یکی از انسان ها به سمت خدا بازگردد به سرعت عمل کرده و جلوی او را می‌گیرند. شیطان لجام می‌زند و با عناصری که دارد انسان را از خدا دور می‌کند و آنها را اداره می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: افراد و عناصری که عامل شیطان هستند نوع عملکردشان این چنین است و در زندگانی اجتماعی و فردی این مسئله قابل تطبیق است، عملیات سوم شیطان این است که در اموال و اولاد مشارکت می‌کند. انسان مخلوق خداوند است و رزق و روزی نیز با عملیات و کردار و فعالیت و کاسبی به ما می‌رسد، خداوند رزق را از راه حلال به ما می‌رساند؛ درآمدی که باید به من برسد به صرف اینکه از راه حرام دنبالش رفتم اضافه نمی‌شود. پول اضافه از راه حرام در زندگی نه تنها خورده خودتان نمی‌شود بلکه مقداری از اموال حلال شما را نیز به آتش می‌کشد.

خطیب جمعه مشهد مقدس بیان کرد: شیطان انسان را به کسب رزق حرام تشویق می‌کند و در تحصیل این مال مشارکت می‌کند؛ مشارکت در اولاد چیست؟ اکثر مفسران عنوان کرده اند که معنای این مسئله این است که شما فرزندی را تربیت کرده‌اید و رنج بسیار در این مسیر برده‌اید اما وی عامل شیطان می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه