English

در نشست خبری قدس پایتخت همیشگی فلسطین عنوان شد؛

اعتراض جهانی، لازمه ی توقف رژیم اشغالگر قدس

نشست خبری قدس پایتخت همیشگی فلسطین با حضور «دیوید لاولی واکلین» مستندساز انگلیسی و «جیم دبلیو» روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل سیاسی آمریکایی در هتل هرمز بندرعباس برگزار شد.

اعتراض جهانی، لازمه ی توقف رژیم اشغالگر قدس

به گزارش خبرگزاری موج، دیوید لاولی واکلین مستندساز انگلیسی در نشست خبری قدس پایتخت همیشگی فلسطین در هتل هرمز بندرعباس گفت: من یک کاتولیک به دنیا آمدم و بیت‌المقدس مثل مشهد برای ما یک شهر مقدس است چون  در دین من گفته‌شده است که مسیح را در خیابان‌های بیت‌المقدس به صلیب کشیده شد.

وی در ادامه افزود: بااینکه دو هزار سال از این موضوع گذشته است اما هزاران نفر برای زیارت و عبادت به این مکان می‌روند درست مثل میلیون‌ها مسلمان که در آنجا نماز می‌خوانند.

این مستندساز انگلیسی بیان داشت: یهودیت نیز اعتقاد دارد که اورشلیم یک مکان مقدس است پس امروز این مکان برای سه دین بزرگ دنیا به یک شهر مقدس تبدیل‌شده است.

واکلین گفت: صهیونیست یک جنبش سیاسی است که در صدسال اخیر به وجود آمده و امروز به دلیل  مسائل مالی و میلیون‌ها دلاری که در سراسر دنیا پخش می‌کنند به‌عنوان ثروتمندترین اقلیت مذهبی در دنیا شناخته می‌شوند.

وی افزود: برای هر کس که روزنامه می‌خواند و اخبار را دنبال می‌کند روشن است که هدف آن‌ها از بین بردن مردم فلسطین و تصاحب زمین‌های آن‌هاست.

رهبران سیاسی در محکومیت این موضوع چندان قاطع نبودند؛ حتی در نخست‌وزیرهای کشورهای مسلمان دلیل این موضوع  در آمریکا و انگلیس لابی یهودیت است چراکه سالانه میلیون‌ها دلار را به رهبران این کشورها تزریق می‌کنند. درواقع 80 درصد دولت بریتانیا از این گروه لابی‌گر تشکیل‌شده و میلیون‌ها پوند به کمپین‌های انتخاباتی سرریز می‌شود.

اگر در هر مسجدی نام پیامبر اسلام را بیاوریم با صلوات حاضرین روبرو می‌شویم اگر مسلمانان این‌گونه پیامبرشان را عزیز می‌شمارند چرا در مقابل قتل‌عام مردم مسلمان فلسطین بی‌تفاوت هستند. اگر که هیچ کاری انجام نشود موفقیتی هم به دست نمی‌آید.

جیم دبلیو، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل سیاسی آمریکایی نیز در این نشست خبری بیان داشت: یهودی‌ها برای تبلیغات انتخاباتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در اختیار جمهوری خواهان قراردادند.

وی گفت: من در اتاقی که ترامپ با یهودی‌ها جلسه داشته حضور نداشتم اما بی‌شک یهودیان از او خواسته‌اند که برجام را نابود، بیت‌المقدس را بگیرد و جنگی را با ایران آغاز کند تا از او در انتخابات حمایت کنند و ترامپ هم حتماً گفته است من همان کسی هستم که می‌خواهید.

این روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: با به قدرت رسیدن ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا شاهد مدیریت کشور توسط یک فرد کاملاً بی‌تجربه سیاسی هستیم و اکنون فردی در آمریکا قدرت دارد که دارای صلاحیت لازم نیست.

جیم دبلیو در پایان با اشاره به اینکه اسرائیل از خود علامت‌هایی مخابره کرده و می‌خواهد که بیت‌المقدس را از مسلمانان بگیرد و آن را به‌عنوان موضوعی غیرقابل‌مذاکره می‌داند، تصریح کرد: یک موضوع بزرگتر از مسئله فلسطینی‌ها وجود دارد و آن این است که آمریکا و اسرائیل به‌عنوان تمرین بیت‌المقدس را تصرف کرده‌اند و اگر اعتراض جهانی در این مورد شکل نگیرد در قدم بعدی سایر کشور‌ها را هم اشغال خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه