English

مدیر طرح ساماندهی منطقه ناژوان اصفهان :

اتمام پروژه شبکه کلکتور آب فضای سبز ناژوان باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد

مدیر طرح ساماندهی منطقه ناژوان اصفهان از لزوم اتمام شبکه کلتور آب فضای سبز ناژوان به دلیل خشک شدن بستر رودخانه و پایین بودن سطح دبی آب چاه های مجاور این منطقه خبر داد.

 اتمام پروژه شبکه کلکتور آب فضای سبز ناژوان باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد

حسن شفیعی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری  موج ،با اشاره به اتمام پروژه شبکه کلکتور آب فضای سبز ناژوان گفت: کل اراضی ناژوان 1200 هکتار است که 300 هکتار در  تملک شهرداری و بیش از 100 هکتار بستر روزدخانه زاینده رود است و مابقی اراضی باغات و در اختیار بخش خصوصی می باشد.

وی با اشاره به این نکته که حفظ فضاهای سبز و باغات حاشیه زاینده رود از اولویت های کاری شهرداری اصفهان است ،افزود:غایت هدف مسئولین شهری این است که کل این اراضی حفظ شود.بدین سبب طی سالهای گذشته این منطقه از محدوده خدماتی شهر خارج و به حریم اصلی شهر سپرده شد.

در حاشیه منطقه ناژوان اجازه هیچ گونه ساخت و سازی داده نمی شود

وی افزود: 300 هکتار در تملک شهرداری شامل فضای سبز و مناطق گردشگری این محدوده می باشد که از باغ پرندگان به عنوان اولین محل گردشگری در این منطقه می توان نام برد.

 مدیر طرح ساماندهی منطقه ناژوان اصفهان به بحران آب و خشکی بستر زاینده رود در طی سالهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به وجود این بحران از سال گذشته کاشت چمن و مورد در اراضی تحت تملک شهرداری به استثنای مناطق گردشگری ممنوع گردیده و سعی شده از گیاهان مقاوم به خشکی استفاده شود.

حسن شفیعی احداث شبکه کلکتور آب فضای سبز ناژوان را یکی از پروژه های مهم شهرداری در راستای رفع مشکلات ناشی از کمبود آب دانست و عنوان کرد: این کلکتور دارای 4 مخزن ذخیره آب می باشد و شبکه ای که در ضلع شمال و جنوب رودخانه احداث می گردد از این پروژه کلکتور 2 مخزن در سال گذشته به بهره برداری رسید و اتمام و بهره برداری از دو مخزن 3 و 4 این پروژه در دستور کار سال 97 شهرداری قرار دارد اعتبار اختصاص یافته برای اتمام این پروژه 60 میلیارد ریال برای اتمام شبکه کلکتور و 20 میلیارد ریال نیز برای ساخت دو مخزن مورد نیاز است.

مدیر ناژوان

جاده سلامت 2 در حاشیه منطقه ناژوان برای جانبازان و معلولین مناسب سازی شده است

وی با اشاره به اینکه اولین جاده سلامت کشور در سالهای گذشته در این منطقه افتتاح شده است، خاطر نشان کرد: جاده سلامت 2 نیز در سال گذشته همراه با افتتاحیه های شهردار به بهره برداری رسیده که برای جانبازان و معلولین مناسب سازی گردیده است مجموعاً حدود 6 کیلومتر جاده سلامت داریم که اختصاص به پیاده روی و دوچرخه سواری دارد.

مدیر طرح ساماندهی منطقه ناژوان اصفهان از افتتاح باغ رویش در سال گذشته به عنوان شاخص ترین پروژه سال گذشته این منطقه نام برد و گفت: هر خانواده ای که صاحب فرزند شوند طی مدت 4 ماه از تولد فرزند خود فرصت دارند در این باغ درختی را به نام فرزند خود غرس نمایند و مراحل رشد و نگهداری آن را به شهرداری سپرده و از طریق سایت nazhvanpark.ir  این مراحل را رصد نمایند.

حسن شفیعی گفت: در طی 5 ماه فاصله از افتتاح این باغ نزدیک به 300 اصله درخت در این باغ غرس شده که نشان از اقبال عمومی این طرح در نزد مردم دارد.

مدیر طرح ساماندهی منطقه ناژوان اصفهان در پایان به آمار بازدید گردشگران در نوروز اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز بالغ بر 470 هزار نفر از مراکز گردشگری این منطقه بازدید کرده اند که 5 تا 8 درصد آن شامل گردشگران خارجی می باشد و در همین ایام بالغ بر 80 درصد از بازدید کنندگان این مناطق از خارج از شهر اصفهان بوده اند که این فرصت برای رشد افتصادی منطقه مهم تلقی می شود البته به شرط آنکه مسئولین شهری به این مساله توجه بیشتر نشان دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه