English

دیدار رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با اعضای خانه مطبوعات در استان

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان با حضور در خانه مطبوعات با اعضای هیات مدیره آن دیدار و گفتگو کرد.

دیدار رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان با اعضای خانه مطبوعات در استان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان در دیدار با اعضای خانه مطبوعات در استان گفت: اصحاب رسانه پیوندی ناگسستی با حیطه  مدیران و مسئولین دارند و پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند .

وی با بیان اینکه همراهی اصحاب رسانه با مدیران می تواند در زمینه برطرف کردن مشکلات جامعه کمک حال باشد، گفت: رصد مسایل جامعه به صورت موشکافانه و انتقال آن برای تنویر افکار عمومی و مسوولین بسیار حایز اهمیت است .

وی افزود: تکلیف این است که همه به هم کمک کنیم و مشکل اصلی کشور که همانا بحث اقتصادی است را با همت و تلاش یکدیگر برطرف نماییم.

دلق پوش ادامه داد: کشور ایران 7 درصد ثروت دنیا را دارد، در بحث نیروی انسانی دو درصد سرمایه انسانی دنیا را از نظر فکر و اندیشه و نبوغ داریم و سرمایه مادی ما ثروت ملی کشور ماست ولی سهم ما از اقتصاد جهانی فقط 0/6  درصد است و این نشان می دهد که باید تلاش بیشتری در حوزه  اقتصادی داشته باشیم .

وی اضافه کرد: حلقه مفقوده  این امر نبود مدیریت کارآمد است و مدیریت کارآمد هم متکی بر افراد نیست، بلکه متکی بر سیستم می باشد، سیستمی که هر چیز جایگاه خود را داشته باشد؛ اگر کارگزار بخواهد کاری انجام دهد باید تمام زنجیره های متصل و زوایای کار و جوانب آن درست باشد تا سیستم کارکرد مطلوب خود را داشته باشد و خروجی مطلوبی نیز حاصل شود.

  دلق پوش ادامه داد: متاسفانه این ساختار وجود ندارد و ما با آزمون و خطاها و جهت گیری های سیاسی، سرمایه های خود را نادیده گرفتیم و به هدر دادیم .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اذعان داشت: تضارب آرا می تواند به پویایی جامعه منجر شود؛ از حلقه  اولیه تا آخرین سطح که افکار عمومی است همه باید در کنار هم قرار گیرند و این امکان پذیر نیست مگر اینکه همه کمک کنند و به ویژه نقش اصحاب رسانه در فرهنگ سازی موثر است .

وی افزود: استان گیلان استانی فرهنگی است و معتقدم که اگر سیاست، تولید و اقتصاد بر پایه و بستر فرهنگ نباشد به بیراهه می رود .اعتقاد قلبی من این است که زیر ساخت همه  مسایل جامعه فرهنگ است.

وی خاطر نشان کرد: همگرایی و همدلی می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند؛ حاشیه پردازی و نپرداختن به اصل موضوع آفت هایی است که جامعه ما با آن روبرو می باشد.

دلق پوش از تعامل با خانه مطبوعات ابراز خرسندی کرد و گفت : تعامل و همراهی فی ما بین رسانه ها و سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان می تواند نقش موثری در انعکاس معضلات و چاره اندیشی برای رفع آنها داشته باشد .

خانه مطبوعات تنها تشکل صنفی رسمی حامی اصحاب رسانه در سراسر کشور است

  مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این دیدار اظهار داشت: خانه مطبوعات تنها تشکل صنفی رسمی حامی اصحاب رسانه در سراسر کشور است و خانه  مطبوعات گیلان هم جز اولین های این تشکل صنفی در کشور محسوب می شود .

وی با ارایه آماری از تعداد اعضای فعال این خانه عنوان کرد: استان گیلان دارای کثرت رسانه های مکتوب و مجازی است و خانه مطبوعات تلاش دارد که به این تعداد از رسانه ها و خبرنگاران انسجام ببخشد و بتواندبه این جامعه هدف خدمت رسانی کند .

وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه  صنعت استان گفت: تلاش اصحاب رسانه این است که با انعکاس صحیح، نقد منصفانه و شفاف سازی ، معضلات مربوط به بخش صنعت و اقتصاد گیلان را از طریق توجه مسوولین و مدیران حل کرده و گامی در جهت توسعه استان بردارند.

وی از تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با خانه مطبوعات تقدیر و تشکر کرد و افزود: این تشکل صنفی با زیر مجموعه تحت پوشش خود آمادگی دارد تا با همکاری و همراهی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شفاف سازی صحیحی از فعالیت و وضعیت واحدهای تولیدی، صنعتی گیلان را برای تنویر افکار عمومی انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی