English

همایش بهینه سازی و مصرف انرژی ویژه ادارات خوزستان در اهواز برگزار شد

همایش بهینه سازی و مصرف انرژی ویژه ادارات با همکاری شرکت توزیع نیروی برق اهواز و شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب امروز در اهواز برگزار شد.

همایش بهینه سازی و مصرف انرژی ویژه ادارات خوزستان در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، همایش بهینه سازی و مصرف انرژی ویژه ادارات با همت شرکت توزیع نیروی برق اهواز و شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب در سالن آمفی تئاتر شهرک نفت با حضور آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، بیژن عالی پور مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب، حاجی زاده مدیرکل ستاد بحران استان،  مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز و سایر مسئولین استانی برگزار شد.

دراین همایش آیت‌الله سیدابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز گفت: در صورت قطعی برق، اتاق های عمل با مشکلات جدی و جبران ناپذیر مواجه شده و باید در این زمینه برنامه ریزی و فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه مصرف و تأمین انرژی در زندگی عادی مردم تنها شامل تأمین برق سیستم سرمایشی نیست، عنوان کرد: با توجه به افزایش خانه های آپارتمانی و ساختمان ها، در صورت قطعی برق ، عدم استفاده از آسانسور به  دلیل برقی بودن آن ، زندگی مردم را سخت می کند.

قطعی برق بیمارستان ها را با مشکل جدی مواجه می کند

در این مراسم حسن زاده به کمبود فشار آب و استفاده از پمپ ها در بسیاری از خانه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت آب در استان و فشار کم آن که قادر به توزیع آب به طبقات بالا نبوده، در صورت قطعی برق پمپ کار نکرده و در نتیجه آن آبی هم وجود نخواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز  با اشاره به اینکه در صورتی که برق قطع شود صنعت نیز آسیب پذیر خواهد بود، گفت: علاوه بر صنعت ، بخش کشاورزی و همچنین درمان نیز نیازمند برق بوده و باید این موضوع را در نظر گرفته و در مصرف بهینه برق تلاش کرد.

حسن زاده با ابراز نگرانی از قطعی برق بیمارستان ها، اظهار کرد: در صورت قطعی برق، اتاق های عمل با مشکلات جدی و جبران ناپذیر مواجه شده و باید در این زمینه برنامه ریزی و فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری که در حوزه انرژی بوجود آمده ، کاهش سرمایه گذاری را به دنبال دارد، ادامه داد: در صورتی که در بحث انرژی و بخصوص برق مشکلات را پیدا و رفع نکنیم کاهش سرمایه گذاری و کم لطفی به این بخش را خواهیم داشت.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: مهاجرت نخبگان و کسانی که در توسعه استان نقش آفرین هستند نتیجه آسیب های بی توجهی به استان و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در صورتی که در ادارات صرفه جویی و بهینه سازی اجرا نشود نارضایتی در بین مردم افزایش می یابد، تصریح کرد: مردم وضعیت ادارات را که اینگونه ببینند اقدام به صرفه جویی و مصرف بهینه نکرده و در نتیجه تغییر خاصی در روند استفاده از انرژی در کشور و استان نخواهیم دید.

وی در پایان با اشاره به اینکه در صورت عدم صرفه جویی شاهد کاهش ساعات کاری ادارات خواهیم بود و آسیب آن به مردم وارد می شود، بیان کرد: خواهان یک اراده جدی در میان مدیران اجرایی و ادارات بوده و باید صرفه جویی را از خودمان شروع کرده تا بتوان دیگران را تشویق به این امر کرد.

همچنین در این مراسم حسن کریمی مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به شعار سال ۹۷ ، بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی ، حمایت از سرمایه های ایرانی نیز بوده و بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی است

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین سرمایه های ایران، انرژی است، عنوان کرد: ما به عنوان یکی از دارندگان بیشترین ذخایر انرژی تاکنون به این سرمایه توجهی نداشته ایم.

کریمی یکی از دلایل تعطیلی ادارات را افزایش دمای بیش از ۴۹ درجه عنوان کرد و گفت: در این میزان دما مصرف انرژی به بالاترین حد خود رسیده و علاوه بر اینکه وضعیت را نگران کننده کرده سبب ایجاد تعطیلی ادارات نیز می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به کاهش میزان بارندگی دچار مشکل جدی در استان هستیم، اظهار کرد: خوزستان شاه‌راه حیاتی اقتصاد ایران بوده و تمام انرژی و پتانسیل کشور در این استان است.

کریمی با تأکید بر اینکه اهواز به عنوان مرکز فعالیت های استان نقش حیاتی و بی بدیل دارد، افزود: برای اینکه شرایط سخت در تابستان پیش رو را به سلامت و با کمترین قطعی برق بگذرانیم نیازمند بهینه سازی در مصرف انرژی بوده و همه باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

 انرژی مساوی با اکسیژن برای انسان هاست در خوزستان

وی با بیان اینکه شرکت توزیع برق اهواز به اندازه مجموع 2 الی 3 کلانشهر در کشور مصرف انرژی الکتریکی دارد، ادامه داد: میزان بار مصرفی برق اهواز در حوزه شرکت توزیع بالغ بر 2500مگاوات بوده که با مجموع مصرف برق کلانشهر اصفهان و مشهد که به مراتب بزرگتر و پرجمعیت تر نیز بوده، برابر است.

کریمی با اظهار اینکه مصرف انرژی الکتریکی در شرکت توزیع برق اهواز از نیمی از برق های منطقه ای کشور بالاتر بوده و جایگاه این شرکت بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: مجموع بار شبکه برق اهواز در حوزه فعالیت توزیع بالغ بر 3183 مگاوات و بیش از نیمی از برق های منطقه ای بوده و رقم بسیار بزرگی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه