English

عملیات اجرایی جمع آوری فلرهای نفتی آغاز شد

عملیات اجرایی جمع‌آوری فلرهای نفتی و ارسال به بخش خصوص واحدهای بهره‌برداری منصوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مارون ۳ و مارون ۶ با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب واستاندار خوزستان افتتاح و آغاز به کار کرد.

عملیات اجرایی جمع آوری فلرهای نفتی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، امروز(23 ردیبهشت) با حضور بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت مناطق ملی نفت خیز جنوب، استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان عملیات اجرایی پروژه‌های جمع‌آوری فلرهای نفتی واحدهای بهره‌برداری منصوری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مارون ۳ و مارون ۶  افتتاح و آغاز به کار کرد.

متناسب با قرارداد 5 ساله گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری مارون ۳ در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون روزانه ۱۵ میلیون استاندارد فوت مکعب گاز تفکیک‌گر G واحد بهره‌برداری مارون سه به شرکت سرمایه‌گذار هیربد نیرو فروخته  شود.

 مطابق با این پروژه تاسیسات تقویت فشار گاز جهت شیرین سازی و افزایش فشار گاز دریافتی مراحل اول و دوم تفکیک‌گر G واحد بهره‌برداری با ظرفیت ۱۵ میلیون استاندارد فوت مکعب در روز، احداث خواهد شد و این گاز به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ جهت فرآوری و تفکیک NGL و گاز سبک ارسال می‌شود.

براساس گزارش موج؛ جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری منصوری در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون است و طبق آن ۱۰ میلیون استاندارد فوت مکعب در روز گاز واحد بهره‌برداری منصوری به شرکت سرمایه‌گذار هیربد نیرو فروخته خواهد شد.

براین اساس این مدت قرارداد ۵ سال است و طبق آن تاسیسات تقویت فشار برای افزایش فشار گاز دریافتی مراحل اول و دوم واحد بهره‌برداری با ظرفیت ۱۰ میلیون استاندارد فوت مکعب در روز ساخته و راه‌اندازی می‌شود و این گاز به کارخانه گاز و گاز مایع ۸۰۰/۷۰۰ برای فرآوری و تفکیک NGL و گاز سبک ارسال می‌شود

همچنین جمع‌آوری گازهای ارسالی به مشعل واحد بهره‌برداری مارون ۶ نیز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون قرار دارد و طبق این قرارداد ۱۴ میلیون استاندارد فوت مکعب در روز گاز واحد بهره‌برداری مارون ۶ به شرکت سرمایه‌گذار تامکار گاز فروخته می‌شود.

همچنین مدت این قرارداد نیز ۵ سال است و براین اساس پروژه به این صورت است که تأسیسات تقویت فشار برای افزایش فشار گاز دریافتی مراحل اول و دوم واحد بهره‌برداری با ظرفیت ۱۴ میلیون استاندارد فوت مکعب در روز ساخت و راه‌اندازی می‌شود و به کارخانه گاز و گاز مایع ۴۰۰ برای فرآوری و تفکیک NGL و گاز سبک ارسال خواهد شد.

گفتنی است؛ این طرح در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ماده 52 از قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و ماده 48 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و سیاست‌گذاری مقام عالی وزارت مبنی بر خاموشی و حذف مشعل‌ها تعریف شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه